Blar i LUI - Masteroppgaver på tittel
Viser treff 1053-1072 av 1244
-
A study of teachers’ understanding of English oral competence in lower secondary school in Norway. "Their oral competence is good and communicative"
(Master thesis, 2022)This thesis has teachers’ understanding of oral competence in English as its focus. The central thesis question that this project attempts to answer is: “How is English oral competence understood by teachers in lower ... -
Styringskunst mellom disiplinerende og myndiggjørende makt
(Master thesis, 2015)Dette er en masteroppgave i barnehagepedagogikk fra Høgskolen i Oslo og Akershus, Norge. I kraft av min stilling som barnehageansvarlig i en kommune, skriver jeg fra min posisjon som barnehagemyndighet med et autoetnografisk ... -
"Styrken i tilbakemeldinger". En kvalitativ studie av hvordan fire elever bruker tilbakemeldinger til å endre utkast.
(Master thesis, 2020)I denne masteroppgaven har jeg undersøkt hvordan elever bruker tilbakemeldinger til å endre tekst Dette har jeg gjort i forankring av Opplæringslova §3-1 som sier: Elevar (…) har rett til vurdering. Retten til vurdering ... -
Styrking av motivasjon blant mellomtrinnselever som misliker kroppsøving: En kvalitativ studie med innsikt i læreres erfaringer
(Master thesis, 2023)Kroppsøvingsfagets popularitet har blitt undersøkt og diskutert i en rekke vitenskapelige publikasjoner. Den eksisterende litteraturen viser tydelige motsigelser når det gjelder elever sin trivsel i faget. På bakgrunn av ... -
Summativ vurdering i samfunnsfaget - En kvalitativ studie av lærere og deres refleksjoner om sluttvurdering i samfunnsfag
(Master thesis, 2023)Formålet med masteroppgaven er å undersøke hva samfunnsfaglærere legger til grunn når de setter standpunktkarakterer og tanker de har om karakterenes funksjon i skolen. Oppgaven innleder således med å presentere følgende ... -
SuperGeniAkademiet: kodeknekkere og tidsreisere - Drama som tilnærming til læring i matematikk i begynneropplæringen: et undervisningsopplegg til ressurs for lærere i matematikk på tredje og fjerde trinn
(Master thesis, 2023)I min entreprenørielle masteroppgave i begynneropplæring har jeg utviklet et undervisningsopplegg som anvender drama som metode i matematikkfaget i begynneropplæringen. Undervisningsopplegget innebærer en fiksjonsramme med ... -
Svøm Tromsø: Et samarbeid mellom kroppsøvingslærere og svømmeinstruktører
(Master thesis, 2023)I 2017 lanserte regjeringen «Svømmepakken», bestående av seks tiltak for å bedre svømmeopplæringen i grunnskolen. Et av de seks tiltakene var å gi støtte til samarbeid mellom skoler/kommuner og frivillige organisasjoner ... -
Svømmeopplæring i skolen - en viktig arena
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne studien er å belyse hvordan lærere praktiserer og erfarer svømmeopplæringen på 4. trinn. Prosjektets problemstilling lyder derfor følgende: «Hvordan samsvarer lærerens praksis med kompetansemålet i ... -
Syng, snakk og lær! Ein kvalitativ studie av song som utgangspunkt for matematisk samtale
(Master thesis, 2023)Føremålet med denne masteroppgåva er å undersøke problemstillinga «Korleis kan song vere utgangspunkt for matematiske samtalar på mellom- og ungdomssteget?». Problemstillinga er operasjonalisert til dei følgande ... -
Systemrettet arbeid i PP-tjenesten - En undersøkelse om PP-tjenesten sin arbeidspraksis i skolen
(Master thesis, 2023)PP-tjenesten er en del av skolens pedagogiske og spesialpedagogiske støttesystem. Tjenestens mandat er todelt i henhold til opplæringsloven § 5-6. Den ene delen er systemrettet og innebærer arbeidet med kompetanseutvikling ... -
Taking multilingualism into account when teaching English: teachers’ perspectives
(Master thesis, 2023)In recent years, the significance of multilingualism has increased in teacher education and classroom instructions in Norwegian schools. Being multilingual can be defined as knowing, speaking or being exposed to more than ... -
«Tallene går opp og ned, og jeg forstår ikke hva som skjer» : hvordan matematikkangst påvirker identifiseringer og posisjoneringer i den matematiske livsverden
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan matematikkangst påvirker elevers identitet, og hvordan den kan få konsekvenser for deres deltagelse innen matematikkundervisning. Problemstillingen for studien er ... -
Teacher Education and Indigenous Epistemological Discourse in Integrated Science: The case of a College of Education in Zambia.
(Master thesis, 2017)The purpose of this research is to investigate to what extent the Primary Teacher Education Integrated Science course addresses indigenous / local knowledges in both content and actual teaching practices at a college of ... -
Teacher training: A study on classroom transformation in establishing quality education in Nepal
(Master thesis, 2021)The issues related to the transfer of skills of the trained teacher have still been a significant concern globally. This research aims to identify the situation, views, and factors affecting the transfer of the skills in ... -
Teacher's and student's experience of multilingualism: The role of the mother tongue in the acquisition of English as a third language
(Master thesis, 2018)This thesis investigates teachers’ and students’ experience of multilingualism, taking into account the role of the mother tongue in learning English as a third language. A further aspiration of the study is an investigation ... -
Teachers educators perceptions of authentic assessment tasks in cooperative learning groups: trends and challenges
(ERMUN;2010, Master thesis, 2010)Nowadays, teachers are facing increasing demands in their work: dealing with diverse groups, supporting the learning process, taking into account the students needs, interacting with students parents …etc…These challenges ... -
A Teacher’s approach to reluctant speakers in the english classroom: A case study
(SKUT;2019, Master thesis, 2019)This thesis investigates a teacher’s approach to students who experience a reluctance to speak during assessments within the English classroom. Considering “speaking” is one of the five basic skills in the Norwegian ... -
Teaching English as a Foreign Language in the Multilingual Classroom
(Master thesis, 2022)This master’s thesis is about multilingualism in English teaching. There is an increasing number of multilingual pupils in the Norwegian school, something that provides diverse classrooms with different kinds of needs for ... -
Teaching for Robust Understanding. Students’ accounts of learning mathematics in problem-solving classrooms.
(Master thesis, 2018)The aim of this thesis is to explore connections between a problem-solving approach to teaching mathematics and student learning. The student learning has not been based on test results, but on measures of activity, knowledge ... -
Teaching oral skills through feature film in English language teaching: A study of how the feature film Love, Simon can be used to teach English pronunciation and sociolinguistic skills
(Master thesis, 2022)Abstract This Master thesis is a didactic thesis in the English subject which explores the possibilities of using the American film Love, Simon to teach English sociolinguistic skills and the pronunciation features which ...