Browsing SPS - PhD in the Study of Professions by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289"
Now showing items 1-4 of 4
-
Hybrid educators in teacher education: A study of their epistemic boundary work
(OsloMet Avhandling 2022;Nr 18, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2022)This article-based thesis investigates the epistemic characteristics of hybrid educators’ boundary work in the context of Norwegian teacher education. With employment both as schoolteachers and educators, hybrid educators ... -
The knowing body and a body of knowledge: an ethnographic study of professional knowledge in use in clinical nursing
(OsloMet Avhandling 2022;Nr 2, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2022)This thesis is an ethnographic study of nursing knowledge from the perspective of its use, exploring how professional knowledge evolves in work by taking clinical cancer nursing as its case. Cancer nursing requires a complex ... -
Overgangen fra fagarbeider til yrkesfaglærer. Yrkesfaglærerutdanning som overgangsarena fra ett yrke til et annet
(OsloMet Avhandling 2021;Nr 16, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2021)I denne avhandlingen studerer jeg hva som kjennetegner utdanning som overgang fra fagarbeid til lærerarbeid. Når stadig flere velger å bytte karriere i løpet av voksenlivet oppstår det nye studentgrupper i høyere utdanning, ... -
Rekruttering til og avgang fra læreryrket 1975-2010
(Skriftserien Avhandling;2016: 5, Doctoral thesis, 2016)Avhandlingen undersøker endringer i rekruttering til og avgang fra læreryrket i Norge mellom 1975og2010. Studien fokuserer på allmennlærere og lærere med praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) og universitetsutdanning ...