Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHellne-Halvorsen, Ellen Beate
dc.contributor.authorFormofetten, Gerd
dc.date.accessioned2018-09-20T09:25:04Z
dc.date.available2018-09-20T09:25:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/6200
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken
dc.description.abstractDette er en masteroppgave i yrkespedagogikk. Problemstillingen er "hvordan kan språkopplæringen bidra til å ansette minoritetsspråklige på sykehjem eller i hjemmebasert omsorg". Jeg brukte kvalitativ metode, semistrukturert intervju. Jeg belyste empirien med sosiokulturell teori. Jeg brukte den proksimale utviklingssone av Vygoskij, spiralprinsippet og stillasbygging av Bruner. Andrespråkslæring og andrespråksundervisning var sentrale teorier i oppgaven. Konklusjonen på undersøkelsen var at språkopplæringen kan bidra til å bli ansatt i eldreomsorgen.en
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for yrkesfaglærerutdanningen
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2018
dc.subjectYrkespedagogikken
dc.subjectSpråkopplæringen
dc.subjectMinoriteteren
dc.subjectStillasbyggingen
dc.subjectSykehjemen
dc.subjectAndrespråken
dc.subjectLæringen
dc.subjectSpråkundervisningen
dc.titleMinoritetsspråklige i eldreomsorgenen
dc.title.alternativeMinority language in elderly careen
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel