Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergheim, Berit
dc.contributor.authorYlvisaker, Signe
dc.date.accessioned2016-08-09T11:46:21Z
dc.date.accessioned2017-03-21T11:17:17Z
dc.date.available2016-08-09T11:46:21Z
dc.date.available2017-03-21T11:17:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationFontene forskning 2016, 1(2016):29-40language
dc.identifier.issn1892-7947
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/4397
dc.description.abstractArtikkelen tar utgangspunkt i en undersøkelse av studenters og læreres erfaringer med undervisning i ferdighetstrening ved sosionomutdanningen, Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Relasjons- og kommunikasjonskompetanse en sentral del av sosionomens kunnskapsgrunnlag og utgjør en viktig del av undervisningen for sosionomstudenter. Grunnlaget for studien er et fokusgruppeintervju med studenter etter endt trening i emnet «profesjonell samhandling» og et fokusgruppeintervju med deres øvingslærere. Hensikten med intervjuene var å få kunnskap om hva studentene og deres lærere mener bidrar til læring innen dette temaet. Studien viser at studentenes læringsprosesser har sammenheng med øvingslærernes kompetanse i sosialt arbeid og at høgskolen har stort potensiale for integrasjon av teori og praksis på dette feltetlanguage
dc.language.isoenlanguage
dc.publisherFontene forskninglanguage
dc.titleUtvikling av relasjons- og kommunikasjonskompetanse i undervisning av sosionomstudenterlanguage
dc.typePeer reviewedlanguage
dc.typeJournal article
dc.date.updated2016-08-09T11:46:21Z
dc.description.versionpublishedVersionlanguage
dc.identifier.cristin1371475


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel