Utvikling av relasjons- og kommunikasjonskompetanse i undervisning av sosionomstudenter
dc.contributor.author | Bergheim, Berit | |
dc.contributor.author | Ylvisaker, Signe | |
dc.date.accessioned | 2016-08-09T11:46:21Z | |
dc.date.accessioned | 2017-03-21T11:17:17Z | |
dc.date.available | 2016-08-09T11:46:21Z | |
dc.date.available | 2017-03-21T11:17:17Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Fontene forskning 2016, 1(2016):29-40 | language |
dc.identifier.issn | 1892-7947 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/4397 | |
dc.description.abstract | Artikkelen tar utgangspunkt i en undersøkelse av studenters og læreres erfaringer med undervisning i ferdighetstrening ved sosionomutdanningen, Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Relasjons- og kommunikasjonskompetanse en sentral del av sosionomens kunnskapsgrunnlag og utgjør en viktig del av undervisningen for sosionomstudenter. Grunnlaget for studien er et fokusgruppeintervju med studenter etter endt trening i emnet «profesjonell samhandling» og et fokusgruppeintervju med deres øvingslærere. Hensikten med intervjuene var å få kunnskap om hva studentene og deres lærere mener bidrar til læring innen dette temaet. Studien viser at studentenes læringsprosesser har sammenheng med øvingslærernes kompetanse i sosialt arbeid og at høgskolen har stort potensiale for integrasjon av teori og praksis på dette feltet | language |
dc.language.iso | en | language |
dc.publisher | Fontene forskning | language |
dc.title | Utvikling av relasjons- og kommunikasjonskompetanse i undervisning av sosionomstudenter | language |
dc.type | Peer reviewed | language |
dc.type | Journal article | |
dc.date.updated | 2016-08-09T11:46:21Z | |
dc.description.version | publishedVersion | language |
dc.identifier.cristin | 1371475 |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
SAM - Institutt for sosialfag [538]
SAM - Department of Social Work, Child Welfare and Social Policy