• Det relasjonelle aspektet ved lærerrollen 

      Mausethagen, Sølvi; Kostøl, Anne (Norsk pedagogisk tidsskrift;(3), Journal article; Peer reviewed, 2010)
      Læreryrket beskrives både som en relasjonsprofesjon og en omsorgsprofesjon, og gode relasjoner mellom lærer og elev blir i mange studier vurdert som en sentral faktor når det gjelder elevenes læring. Dette aktualiserer ...
    • Læring i yrket : i møtet mellom erfarne og nyutdannede 

      Raaen, Finn Daniel (Chapter; Peer reviewed, 2010)
      Nyutdannede og erfarne lærere som samarbeider systematisk om planleggingen og gjennomføringen av undervisningen har høyere opplevd mestring enn de som ikke gjør det. Kollegiale fellesskap er viktige for både nyutdannede ...
    • TEACHERS’ AND NURSES’ REALISATION OF JOB VALUES 

      Caspersen, Joakim (;nr. 2, Working paper, 2006)
      This paper examines the job values of teachers and nurses and the realisation of these in their working life, by analyzing survey data gathered at graduation and three years after. By linking today’s professionals to the ...