Blar i SPS - Documents på forfatter "Hermansen, Hege"
-
Beyond Implementation: Enabling Sustainable Transformations of Digital Teaching and Learning in Higher Education
Hermansen, Hege; Lund, Andreas (Chapter, 2023)This chapter examines how sustainable transformation of digital practices in higher education can be conceptualised and enacted. The COVID pandemic sparked what is often referred to as the largest digitalisation experiment ... -
Beyond the research–practice gap: Constructing epistemic relations in teacher education
Hermansen, Hege; Mausethagen, Sølvi (Peer reviewed; Journal article, 2023) -
Følgeforskning av Den gode studentopplevelsen (EVA-DGS)
Hermansen, Hege; Landsverk Hagen, Aina; Hatlevik, Ove; Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Rudningen, Gudrun; Wiers- Jenssen, Jannecke (Delrapport;1, Report, 2022)Dette er første delrapport i følgeforskningsarbeidet tilknyttet Den gode studentopplevelsen (DGS) ved OsloMet – storbyuniversitetet. Følgeforskningsprosjektet er initiert av programkontoret, behandlet i FoU-utvalget og ... -
Følgeforskning av Den gode studentopplevelsen (EVA-DGS). Kartlegging av programporteføljen
Hermansen, Hege; Sarastuen, Nora Kolkin; Agerup, Kristi; Simmersholm Mathisen, Maiken Andrea (Delrapport;2, Report, 2022)Dette er andre delrapport i følgeforskningsarbeidet tilknyttet Den gode studentopplevelsen (DGS) ved OsloMet – storbyuniversitetet. Følgeforskningsprosjektet er initiert av programkontoret, behandlet i FoU-utvalget og ... -
Hva kjennetegner forskning på lærerrollen under Kunnskapsløftet? En forskningskartlegging av studier av norske lærere, lærerstudenter og lærerutdannere
Hermansen, Hege; Lorentzen, Marte; Mausethagen, Sølvi; Zlatanovic, Tatjana (Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge;Vol 12, Nr 1 (2018), Journal article; Peer reviewed, 2018)Den norske lærerrollen har blitt påvirket av en rekke utviklingstrekk siden årtusenskiftet. I denne artikkelen undersøker vi hva som kjennetegner forskning på lærerrollen publisert siden innføringen av Kunnskapsløftet. Vi ... -
Hva kjennetegner forskning på norske lærere under Kunnskapsløftet?
Mausethagen, Sølvi; Hermansen, Hege; Lorentzen, Marte; Zlatanovic, Tatjana; Dahl, Thomas (SPS arbeidsnotat;nr. 1 – 2016, Working paper, 2016)Formålet med denne forskningskartleggingen har vært å beskrive forskningsfeltet på lærerrollen i Norge under Kunnskapsløftet som utdanningsreform og hva dette kan fortelle oss om lærerrollen i dag. Hvilken forskning finnes? ... -
Konstruksjoner av «partnerskap» i universiteter og høgskolers samarbeid med skolesektoren
Hermansen, Hege; Mausethagen, Sølvi (Peer reviewed; Journal article, 2023)Universiteter og høgskolers samfunnsoppdrag inkluderer støtte til profesjonsutøveres læring i arbeidslivet. I lærerutdanningen organiseres slikt arbeid i økende grad innenfor rammene av en partnerskapstenkning der høyere ... -
Studentmedvirkning i DGS Følgeforskning av Den gode studentopplevelsen (DGS)
Omland, Maren; Rudningen, Gudrun; Hermansen, Hege; Simmersholm Mathisen, Maiken Andrea; Mangen, Lisbeth Regine; Ali, Hasan; Bernhoft, Ingerid; Grav, Berit Andrea (Delrapport;4, Report, 2023)Innledning: Til leseren Den gode studentopplevelsen (DGS) representerer en betydelig satsning på utdanningskvalitet ved OsloMet og kjennetegnes av at studentmedvirkning er en integrert del av programdesignet. For det første ... -
Unpacking the Theory-Practice Nexus in Basic Police Education
Hagen, Anne K.; Damen, Maria Louiza Christina; Hermansen, Hege (Peer reviewed; Journal article, 2023)A meaningful connection between theory and practice is crucial for strengthening education quality, especially in professional education programmes such as police education. Meanwhile, the increasing academisation of police ...