Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMichelet, Simon
dc.contributor.authorEri, Thomas
dc.date.accessioned2016-11-25T13:15:33Z
dc.date.accessioned2017-03-08T12:54:50Z
dc.date.available2016-11-25T13:15:33Z
dc.date.available2017-03-08T12:54:50Z
dc.date.issued2016-03
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift 2016, 3(100):161-179language
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/4163
dc.description.abstractStudien undersøker hvordan lærerstudenter erfarer betydningen av casebaserte dialogseminar for egen læring. Data er kvalitative forskningsintervjuer med studenter i lys av videoopptak fra seminarene. Resultatene viser betydningen av at seminaret kjennetegnes av kunnskapsformer som kombinerer teori og praksis, og videre av en dialog som støtter likeverdig samhandling ut fra en konkret, men åpen case. Mer konkrete forutsetninger for seminaret er en støttende og læringsfokusert studentkultur, en tydelig, men tilbakeholden seminarledelse, og forpliktende deltakelse uten obligatorisk frammøte. Ut fra disse resultatene diskuteres hvordan casebaserte dialogseminar kan bidra til at lærerstudenter utvikler relevant profesjonskunnskap gjennom å integrere teoretisk og praktisk kunnskap.language
dc.language.isonblanguage
dc.publisherUniversitetsforlagetlanguage
dc.titleCasebasert dialogseminar - Studentkultur, læring og danning i grunnskolelærerutdanningalanguage
dc.typeJournal article
dc.typePeer reviewedlanguage
dc.date.updated2016-11-25T13:15:33Z
dc.description.versionacceptedVersionlanguage
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2016-03-02
dc.identifier.cristin1401485


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel