Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrøtte, Marit
dc.date.accessioned2016-04-22T11:11:55Z
dc.date.available2016-04-22T11:11:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGrøtte, M. (2015). Norsk kjendisjournalistikk på nett. Norsk medietidsskrift, 21(02), 1-25.en_US
dc.identifier.issn0804-8452 (Print)
dc.identifier.issn0805-9535 (Online)
dc.identifier.otherFRIDAID 1303726
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3284
dc.description.abstractKjendisjournalistikken har inntatt nyhetsmediene for lengst, og særlig i tabloidpressens nettaviser vies det mye plass til slikt stoff. Denne artikkelen ser på hvordan kjendisjournalistikken i de to norske nettavisene VG Nett og Dagbladet. no har endret seg fra 2005 til 2014. Endringene i journalistikken sees i sammenheng med flere strukturelle endringer den norske mediebransjen har gjennomgått i løpet av det siste tiåret: Finanskrisen som førte til at inntektene hos mediebedriftene stupte, etableringen av sosiale medier, økt globalisering og nye medieplattformer.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk medietidsskrift;21(02)
dc.subjectCelebrity journalismen_US
dc.subjectonline newspapersen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectchanges in journalismen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310en_US
dc.titleNorsk kjendisjournalistikk på netten_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY-NC 4.0 License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/), allowing third parties to copy and redistribute the material in any medium or format and to remix, transform, and build upon the material for non-commercial use, provided the original author and source are credited.en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/ISSN0805-9535-2015-02-04


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel