dc.contributor.author | Gjærum, Rikke Gürgens | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-02-24T09:48:39Z | |
dc.date.available | 2016-02-24T09:48:39Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Gjærum, R. G. (2015). Mulighetsrommet i kunstdidaktikken: betraktninger av til-stede-værelse. InFormation-Nordic Journal of Art and Research, 4(2). | en_US |
dc.identifier.issn | 1893-2479 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1315327 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/3064 | |
dc.description.abstract | Artikkelen utforsker kunstdidaktikken som et mulighetenes «rom» for marginale røster.
Gjennom et stedsfilosofisk perspektiv blir begrepet «rom» det metaforiske omdreiningspunkt. Hensikten
er å åpne opp for et undringsfelleskap der den filosofiske vandring fra rom til rom bidrar til å utvide vår
forståelse av både marginalitet og kunstdidaktikk. Artikkelen bidrar dermed både med en
begrepsutvikling og teoriforståelse av kunst for, av og med aktører med marginale røster, sett gjennom
samtidskunsteksempler fra Disability Art-sjangeren representert ved DE UTVALGTE og UNLIMITED
2014. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en_US |
dc.relation.ispartofseries | InFormation-Nordic Journal of Art and Research;4(2) | en_US |
dc.subject | Marginalitet | en_US |
dc.subject | Filosofi | en_US |
dc.subject | Undring | en_US |
dc.subject | Funksjonshemming | en_US |
dc.subject | Kunstdidaktikk og rom | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en_US |
dc.title | Mulighetsrommet i kunstdidaktikken: betraktninger av til-stede-værelse | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. | en_US |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.7577/if.v4i2.1541 | |