Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaugan, Johnen_US
dc.contributor.authorLysebo, Mariusen_US
dc.date.accessioned2016-02-23T13:13:04Z
dc.date.available2016-02-23T13:13:04Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationHaugan, J., & Lysebo, M. (2015). Medstudentvurdering i matematikk og fysikk. Uniped, 8(04), 327-335.en_US
dc.identifier.issn1893-8981en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1294790en_US
dc.identifier.urihttps://www.idunn.no/uniped/2015/04/medstudentvurdering_imatematikk_og_fysikken_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3028
dc.description.abstractHøsten 2014 ble det gjort endringer i begynnerundervisningen i matematikk og fysikk ved ett av studieprogrammene ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Alle arbeidskravene ble fjernet, og medstudentvurdering ble innført. Målet er å gi studentene rask tilbakemelding på arbeidet deres, og stimulere til jevn og kontinuerlig arbeidsinnsats underveis. Erfaringene så langt er at studentene arbeider et riktig antall timer per uke, mens studentenes selvrapporterte utbytte av medstudentvurderingen er varierende. I denne artikkelen presenteres bakgrunnen for de innførte endringene, sammen med en konkret beskrivelse av de ulike formene for medstudentvurdering som forfatterne har forsøkt. Til slutt oppsummeres og diskuteres erfaringene så langt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.subjectMedstudentvurderingen_US
dc.subjectStudentaktiv læringen_US
dc.subjectFormativ vurderingen_US
dc.subjectIngeniørutdanningen_US
dc.subjectMatematikken_US
dc.subjectFysikken_US
dc.titleMedstudentvurdering i matematikk og fysikken_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionThis article is published with a Creative Commons BY 4.0 licenseen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel