Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEide, Ketilen_US
dc.contributor.authorRugkåsa, Marianneen_US
dc.contributor.authorYlvisaker, Signeen_US
dc.date.accessioned2016-02-23T12:47:17Z
dc.date.available2016-02-23T12:47:17Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationEide, K., Rugkåsa, M. & Ylvisaker, S. (2015). Fontene Forskning, 8(1)en_US
dc.identifier.issn1890-9868en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1250161en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3011
dc.description.abstractArtikkelen tar utgangspunkt i et forskningsprosjekt knyttet til videreutdanningen Barnevern i et minoritetsperspektiv. Som et ledd i det pedagogiske opplegget ved fire høgskoler 1) leverte deltakerne på denne videreutdanningen inn kasus fra sine respektive arbeidsplasser i barnevernet. Kasusene utgjør det empiriske grunnlaget for forskningsprosjektet og beskriver problemstillinger og utfordringer som barnevernsarbeidere kan stilles overfor i møte med barn og familier med minoritetsbakgrunn. I denne artikkelen drøfter vi omsorgsutøvelse på institusjon slik de barnevernsansatte selv forstår og framstiller den i sine kasusbeskrivelser. Omsorgsutøvelse blir i artikkelen knyttet til forhandlinger om kulturelle verdier, og disse forhandlingene gjenspeiler seg i flere av de kasusene som analyseres i forskningsprosjektet. Vi drøfter sentrale temaer som omsorgsforståelse og profesjonell omsorg, og hvordan kultur og integrering får betydning i den daglige omsorgsutøvelsenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFontene Forskningen_US
dc.relation.ispartofseriesFontene;8(1)en_US
dc.subjectBarnevernen_US
dc.subjectOmsorgsarbeiden_US
dc.subjectVidereutdanningen_US
dc.titleOmsorg for andre(s) barn - barnevern, profesjon og integreringen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel