Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkagen, Kaareen_US
dc.date.accessioned2015-01-30T12:18:25Z
dc.date.available2015-01-30T12:18:25Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationSkagen, K. (2014). Digitalisering som statlig avdidaktisering av klasserommet. Norsk pedagogisk tidsskrift, 98(06), 440-451.en_US
dc.identifier.issn0029-2052en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1183200en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/2335
dc.description.abstractEn storstilt innføring av datamaskiner i videregående skole og ungdomsskolen er de siste to tiårene gjennomført uten faglig gjennomtenkning av konsekvensene av dataentusiaster i allianse med nasjonale og regionale politiske eliter. Teknologitetthet i norske klasserom ligger i den absolutte verdenstoppen. Digitaliseringen bygger på konsensus i de politiske elitene, men er kontroversiell i lærerstanden, spesielt digitaliseringen av eksamen, som utvides kraftig i disse dager. IKT i skolen kan gi mer fusk og plagiat, og svekker tilliten til skolens resultater.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk pedagogisk tidsskrift;98(6)en_US
dc.subjectDigitaliseringen_US
dc.subjectUtdanningen_US
dc.titleDigitalisering som statlig avdidaktisering av klasserommeten_US
dc.typeAcademic articleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/ISSN1504-2987-2014-06-05


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel