dc.contributor.author | Skagen, Kaare | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-01-30T12:18:25Z | |
dc.date.available | 2015-01-30T12:18:25Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.citation | Skagen, K. (2014). Digitalisering som statlig avdidaktisering av klasserommet. Norsk pedagogisk tidsskrift, 98(06), 440-451. | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1183200 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/2335 | |
dc.description.abstract | En storstilt innføring av datamaskiner i videregående skole og ungdomsskolen er de siste to tiårene gjennomført uten faglig gjennomtenkning av konsekvensene av dataentusiaster i allianse med nasjonale og regionale politiske eliter. Teknologitetthet i norske klasserom ligger i den absolutte verdenstoppen. Digitaliseringen bygger på konsensus i de politiske elitene, men er kontroversiell i lærerstanden, spesielt digitaliseringen av eksamen, som utvides kraftig i disse dager. IKT i skolen kan gi mer fusk og plagiat, og svekker tilliten til skolens resultater. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norsk pedagogisk tidsskrift;98(6) | en_US |
dc.subject | Digitalisering | en_US |
dc.subject | Utdanning | en_US |
dc.title | Digitalisering som statlig avdidaktisering av klasserommet | en_US |
dc.type | Academic article | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/ISSN1504-2987-2014-06-05 | |