• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Senter for profesjonsforskning (SPS)
  • SPS - Documents
  • View Item
  •   Home
  • Senter for profesjonsforskning (SPS)
  • SPS - Documents
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forskningsbasert barnehagelærerutdanning?

Vågan, André; Havnes, Anton
Journal article, Peer reviewed
Postprint
Thumbnail
View/Open
1060704.pdf (417.8Kb)
URI
https://hdl.handle.net/10642/1757
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • SPS - Documents [466]
Original version
Vågan, A. & Havnes, A. (2013). Forskningsbasert barnehagelærerutdanning? Norsk pedagogisk tidsskrift, 97(4-5), 292-303  
Abstract
Artikkelen skisserer et perspektiv på forskningsbasert barnehagelærerutdanning som i større grad enn tidligere legger til grunn det særegne ved yrkesfeltet og det potensialet studentaktive læringsformer har for profesjonskvalifisering. Dette perspektivet belyses så ved hjelp av fokusgruppeintervju med siste års barnehagelærerstudenter, etterfulgt av en diskusjon om muligheter og begrensninger ved forskningsbaseringen av fremtidens barnehagelærerutdanning
Publisher
Universitetsforlaget
Series
Norsk pedagogisk tidsskrift;97(4-5)

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit