Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThorsen, Kirsten Elisabethen_US
dc.contributor.authorChristensen, Hanneen_US
dc.date.accessioned2013-12-03T13:22:46Z
dc.date.available2013-12-03T13:22:46Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationThorsen, K.E. & Christensen, H. (2013). Pedagogikk og elevkunnskap - det nye lærereutdanningsfaget? I I. Pareliussen, B. Moen, B. Bolme, A.B. Reinertsen & T. Solhaug (Red), FoU i praksis 2012: conference proceedings (s. 249-255)en_US
dc.identifier.isbn978-82-321-0086-6en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1061271en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1696
dc.description.abstractHøsten 2010 startet implementeringen av en differensiert lærerutdanning, Grunnskolelærerutdanninger, G10. De nasjonale retningslinjene for grunnskolelærerutdanningene(G10) krever at det nye faget pedagogikk og elevkunnskap skal ha en integrerende funksjon og bidra til profesjonsorientering. Vårt prosjekt er knyttet til implementering av G10 ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA), nærmere bestemt 5-10-utdanningen. Prosjektet søker å utvikle en lærerutdannings-didaktikk både i teori- og praksisdelen av utdanningen. Parallelt med implementeringen av utdanningsprogram har vi undersøkt studentenes læringserfaringer med hensyn til framtidige profesjonsoppgaver og utvikling av egen læreridentitet. Studentene erfarer at obligatoriske arbeidskrav bidrar til et integrert forhold mellom teori- og praksisdel av utdanningen som del av profesjonskvalifiseringen. Vi argumenterer for at flerfaglig samarbeid, der praksisopplæring er en integrert del, er en forutsetning for å motvirke fragmenteringen av de ulike utdanningskomponentene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherAkademikaen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectLærerutdanningen_US
dc.subjectUtdanningsprogramen_US
dc.subjectImplementeringen_US
dc.titlePedagogikk og elevkunnskap - det nye lærereutdanningsfaget?en_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel