Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGulbrandsen, Liv Metteen_US
dc.contributor.authorSeim, Sisselen_US
dc.contributor.authorUlvik, Oddbjørg Skjæren_US
dc.date.accessioned2013-09-06T10:18:00Z
dc.date.available2013-09-06T10:18:00Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationGulbrandsen, L. M., Seim, S., & Ulvik, O. S. (2012). Barns rett til deltakelse i barnevernet: Samspill og meningsarbeid. Sosiologi i dag, 42(3-4).en_US
dc.identifier.issn1893-4617en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 978033en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1606
dc.description.abstractBarns rett til deltakelse oppfattes som regel som en rett til å bli hørt og ha innflytelse i sin egen sak. I forskningsprosjektet ”Snakk med oss”. Profesjonsutøvelse og barns deltakelse, ser vi barns rett til deltakelse også som barns rett til profesjonell støtte i meningsarbeid, det vil si prosesser som bidrar til at barn skaper mening i det som skjer og i de utfordringene de står overfor. De situasjonene barn i barnevernet skal uttale seg om har oftest stor betydning i deres liv; det er situasjoner og sammenhenger som det er krevende å forstå. Med eksempler hentet fra prosjektet viser vi hvordan profesjonsutøvere i barnevernet kan delta i barnets meningsdannende prosesser. Formålet er å identifisere, konseptualisere og dermed aktualisere meningsarbeid som ett aspekt ved profesjonelle praksiser som involverer barn.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNovus forlagen_US
dc.relation.ispartofseriesSosiologi i dag;42 (3-4)en_US
dc.subjectDeltakelseen_US
dc.subjectBarnen_US
dc.subjectProfesjonsutøvelseen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360en_US
dc.titleBarns rett til deltakelse i barnevernet: Samspill og meningsarbeiden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.identifier.doihttp://ojs.novus.no/index.php/SID/article/view/424


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel