dc.contributor.author | Gulbrandsen, Liv Mette | en_US |
dc.contributor.author | Seim, Sissel | en_US |
dc.contributor.author | Ulvik, Oddbjørg Skjær | en_US |
dc.date.accessioned | 2013-09-06T10:18:00Z | |
dc.date.available | 2013-09-06T10:18:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.citation | Gulbrandsen, L. M., Seim, S., & Ulvik, O. S. (2012). Barns rett til deltakelse i barnevernet: Samspill og meningsarbeid. Sosiologi i dag, 42(3-4). | en_US |
dc.identifier.issn | 1893-4617 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 978033 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/1606 | |
dc.description.abstract | Barns rett til deltakelse oppfattes som regel som en rett til å bli hørt og ha innflytelse i sin egen sak. I forskningsprosjektet ”Snakk med oss”. Profesjonsutøvelse og barns deltakelse, ser vi barns rett til deltakelse også som barns rett til profesjonell støtte i meningsarbeid, det vil si prosesser som bidrar til at barn skaper mening i det som skjer og i de utfordringene de står overfor. De situasjonene barn i barnevernet skal uttale seg om har oftest stor betydning i deres liv; det er situasjoner og sammenhenger som det er krevende å forstå. Med eksempler hentet fra prosjektet viser vi hvordan profesjonsutøvere i barnevernet kan delta i barnets meningsdannende prosesser. Formålet er å identifisere, konseptualisere og dermed aktualisere meningsarbeid som ett aspekt ved profesjonelle praksiser som involverer barn. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Novus forlag | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Sosiologi i dag;42 (3-4) | en_US |
dc.subject | Deltakelse | en_US |
dc.subject | Barn | en_US |
dc.subject | Profesjonsutøvelse | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360 | en_US |
dc.title | Barns rett til deltakelse i barnevernet: Samspill og meningsarbeid | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.identifier.doi | http://ojs.novus.no/index.php/SID/article/view/424 | |