Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Empowerment"
Viser treff 1-5 av 5
-
Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fraskole til varig arbeidslivstilknytning for elever ilærekandidat-ordningen.
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Abstract Introduction: This study deals with young people receiving special needs education in schools and their transition to lasting employment in private or public sector. Through a qualitative approach, the article ... -
Integration of immigrant women in Norway: How policy guidelines, barriers and use of empowerment affects integration
(Master thesis, 2022)This thesis has examined one aspect of integration in Norway, namely integration of female immigrants through employment or education. The focus of the thesis, however, has been on the service providers’, or street-level ... -
Læreres arbeid med elevers resiliensutvikling i samspill med skole, hjem og andre profesjoner
(Master thesis, 2022)Det er mange barn og unge i Norge i dag som utvikler psykiske vansker. Helsefremmende skoler, som kjennetegnes ved høy trivsel og læringsmiljø, er nevnt som en av de viktigste forebyggende tiltakene (Major, et al., 2011). ... -
Migration in an Age of Globalisation: A Study on the Potential of Globalisation for Promoting Decent Work and Skilled Migration for Female Migrants from India
(Master thesis, 2021)The aim of this theses is to inquire into how India’s process of globalisation, most notably the implementation of market-oriented reform policies and privatisation of the labour market in 1991, guided by neoliberalism, ... -
Myndiggjøringsbegrepet og demokratiske prosesser – i lys av Kritisk utopisk aksjonsforskning, CUAR
(Aksjonsforskning i Norge; Volum 2: Grunnlagstenkning, forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster;, Academic chapter, 2020-12-23)The purpose of the article is to provide new perspectives on the concept of empowerment and empowering processes through theoretical studies and practical examples in action research. The terms are viewed particularly in ...