Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Curriculum"
Viser treff 1-8 av 8
-
Bildung and critical thinking in the LK20 and educational policy documents by OECD
(Master thesis, 2022)This thesis explores the concepts Bildung and critical thinking through a document analysis of educational policy documents. The foundation for the analysis consists of a brief historical background of Bildung, its use ... -
Dannelse i kroppsøvingsfaget - En kvalitativ studie av syv kroppsøvingslæreres forståelse og praktisering av dannelse i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2021)Temaet i denne masteroppgaven er dannelse i kroppsøvingsfaget. Der hensikten ved denne studien er å undersøke hvordan nyutdannede kroppsøvingslærere forstår dannelse i Læreplanverket og læreplan i kroppsøving. Samt hvordan ... -
The educational challenge of oracy - a rhetorical approach: Exploring and articulating the oracy construct in Norwegian schools
(OsloMet Avhandling 2020;Nr. 20, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2020)The overarching research question of this extended abstract is: How is oracy (defined as speaking and listening competence) perceived in Norwegian schools? This extended abstract attempts to articulate and explore oracy ... -
En kartleggingsstudie om elevers opplevelse av friluftsliv som en del av kroppsøving – En kvantitativ studie
(Master thesis, 2020)Formål: Oppgaven har til hensikt å kartlegge hvordan elever i ungdomsskolen opplever friluftsliv som en del av kroppsøving. Oppgaven undersøker om det eksisterer forskjeller mellom ulike geografiske grupper innenfor ... -
Knowledge about the Greenhouse Effect and the Effects of the Ozone Layer among Norwegian Pupils Finishing Compulsory Education in 1989, 1993, and 2005 : What Now?
(International Journal of Science Education;32 (3), Journal article; Peer reviewed, 2010-02-03)The greenhouse effect and the effects of the ozone layer have been in the media and public focus for more than two decades. During the same period, Norwegian compulsory schools have had four national curricula. The two ... -
"The Multicultural" : constructions in the curriculum of Norwegian primary schoolteacher education
(Master thesis, 2011)This thesis examines how a concept, “the multicultural”, is constructed in discourses in the current Norwegian primary schoolteacher education. The focus of this thesis is directed towards one institution, Oslo University ... -
Proficiency Forms and Vocational Pedagogical Principles
(Journal of the International Society for Teacher Education;18(2), Journal article; Peer reviewed, 2014)This article is based on research on experiential learning and vocational teachers. The author describes his analysis of curricula for the vocational teacher education and explains the education´s purpose, content, and ... -
Språkets betydning: En analyse av fagplanene i norsk 1997-2020. Fra "jeg arbeider" til "jeg reflekterer"
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven behandler kompetansemålene i fagplanen i norsk i læreplanene fra 1997, 2006, 2013 og 2020. Formålet med oppgaven er å undersøke hvilke syn på kunnskap og dannelse en finner i disse kompetansemålene i ...