Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på forfatter "Seland, Idunn"
-
Conditions contributing to positive and negative outcomes of children's ICT use: Protocol for scoping review
Seland, Idunn; Hyggen, Christer; Holmarsdottir, Halla Bjørk; Kapella, Olaf; Parsanoglou, Dimitris; Sisaks, Merike (Societies;Volume 12 / Issue 5, Peer reviewed; Journal article, 2022-09-09)Children and young people are often labelled the “digital generation”, naturally equipped with the skills to reap the benefits of digitised education, working life and communication through social media now and in the ... -
Conditions Contributing to Positive and Negative Outcomes of Children’s ICT Use: Protocol for a Scoping Review
Seland, Idunn; Holmarsdottir, Halla Bjørk; Hyggen, Christer; Kapella, Olaf; Parsanoglou, Dimitris; Sisask, Merike (Societies;Volume 12 / Issue 5, Peer reviewed; Journal article, 2022-09-09)Children and young people are often labelled the “digital generation”, naturally equipped with the skills to reap the benefits of digitised education, working life and communication through social media now and in the ... -
Demokratisk danning og sosial ulikhet – en kvalitativ studie om demokratisk danning i skolen
Gundersen, Charlotte (Master thesis, 2020)Skolens demokratiske oppdrag innebærer å utvikle handlekraftige aktører som både kan og vil ta del i demokratiet. På tross av at den ikke står alene i oppgaven om å danne demokratiske medborgere, så har skolen en viktig ... -
Hvordan jobber fire lærere med rasisme i barneskolen? Lærerens refleksjoner og erfaringer
Jenssen, Peder Brende (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven forsøker å undersøke ulike aspekter ved læreres arbeid med rasisme. Gjennom dybdeintervjuer med fire lærere med erfaring fra barneskolen, utforsker jeg først lærernes rasismeforståelser. Her er målet ...