Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på forfatter "Rhedding-Jones, Jeanette"
-
Aksjonsforskning og barns medvirkning med postmoderne blikk : Foucault og Derrida i barnehagen
Lafton, Tove (Master thesis, 2008)Gjennom poststrukturelle perspektiver har jeg jobbet med aksjonsforskning sammen med en personalgruppe jeg er daglig leder for. Aksjonsforskningen er bygget opp rundt gruppas refleksjoner og kritiske gransking av egen ... -
Critical methodologies: early childhood research studies in Norway
Rhedding-Jones, Jeanette; Bjelkerud, Agnes Westgaard; Giæver, Katrine; Røkholt, Eline Grelland; Holten, Ingeborg Caroline Sæbøe; Lafton, Tove; Moxnes, Anna Rigmor; Pope, Liv Alice (Journal article; Peer reviewed, 2014) -
”Jeg prøvde å fortelle at islam betyr fred” : en fenomenologisk studie av elleve norske muslimers møter med barnehager og skoler
Giæver, Katrine (Master thesis, 2010)Dette er en fenomenologisk studie der jeg har ønsket å se på norske muslimers møte med skoler og barnehager, og hvorvidt de ble gitt samme kvalitet på innholdet som ikke-muslimske barn. Et utgangspunkt for oppgaven har ... -
Så skal mangfoldet blomstre og fargelegge bildet av det norske "vi": Å tenke mangfold om igjen
Staurnes, Eve (Master thesis, 2012)Mangfold er et tema som er i tiden, også politisk sett. Etter terrorangrepet i Oslo og på Utøya 22. juli 2011 har det vært fokus på det mangfoldige Norge. Det er i fra statsministerens tale i Jamaat-moskeen jeg har hentet ... -
Stillhet i kaos : retrospekter på makt i profesjonsutøvelse
Moxnes, Anna Rigmor (Master thesis, 2010)Denne masteroppgaven er inspirert av Foucault og hans tanker om arkeologi. Gjennom retrospektiver på profesjonell praksis forsøker jeg å gjenfortelle glemte fortellinger, og å avdekke stille stemmer, ved at jeg ser på ... -
Tid som kritisk tema og filosofisk omgrep : nokre implikasjonar for kvalitetsdiskursar innan barnehagepedagogikk
Sandset, Ingunn Landro (Master thesis, 2011)This is a Master’s in Early Childhood Education from Oslo College, Norway. The main focus is the philosophical thinking about time and quality in kindergarten in light of some discourses in a society that is characterized ...