Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på forfatter "Kjensli, Grethe"
-
Challenges in Enacting Classroom Dialogue
Eriksen, Elisabeta; Hovik, Ellen Konstanse; Kjensli, Grethe (SMDFs skriftserie;Nr. 14, Chapter; Peer reviewed, 2021)In this article, we report on the challenges of enacting a dialogic approach to teaching mathematics. Using the five principles and three repertoires of dialogic teaching as theoretical framework, we draw on interviews and ... -
Hvordan inkluderer matematikklærere elever i den matematiske samtalen?
Hylen, Haakon Vestreng (Master thesis, 2020)Denne oppgaven har som formål å undersøke hvordan matematikklærere bruker samtale i sine klasserom, og hvordan de inkluderer elevene i samtalen. Oppgavens forskningsspørsmål er: «Hvordan inkluderer matematikklærere elever ... -
Norwegian primary teacher education: Prospective teachers' responses to short written feedback
Kjensli, Grethe; Nordby, Siri Krogh; Sundtjønn, Trude Pedersen (CERME Proceedings Series;, Conference object, 2022)This paper reports on a project in a mathematics course for prospective teachers, where the teacher educator modelled feedback based on formative assessment principles. We analyse and discuss the prospective teachers’ ...