Browsing Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) by Subject "Læringsmiljø"
Now showing items 1-9 of 9
-
«Alle sammen støtter hverandre og hjelper hverandre hvis vi trenger motivasjon»: Et elevperspektiv på læring og relasjoner i flerkulturelle videregående skoler med lave inntakskrav
(Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning;volume 2, issue 1, Peer reviewed; Journal article, 2021-05-05)Konsekvenser av skolesegregering vekker offentlig bekymring. Hvorvidt og eventuelt hvordan elevsammensetningen påvirker elevenes motivasjon, prestasjoner og gjennomføringen har hovedsakelig blitt studert gjennom kvantitative ... -
Arbeids – og læringsmiljøet på Vg2 Kokk – og servitørfag
(MAYP;2013, Master thesis, 2013)Vg2 Kokk – og servitørfag har en rekke utfordringen knyttet til lav søkning, frafall, store forskjeller i sosiale og faglige forutsetninger, og for mange av elevene som ikke ønsker å utdanne seg videre innenfor fagene. ... -
Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Artikkelen belyser hvordan opplæringens innhold i Vg1 erfares av elever, lærlinger og lærere, som grunnlag for vurdering av endringsbehov i norsk yrkesopplæring. Problemstillingen artikkelen gir svar på er: Hvordan fungerer ... -
From a closed mind to an open mind through an action research project: how can I improve my practice?
(Master thesis, 2010)Hvordan har jeg forbedret min praksis og lagt tilrette for at mine elever kan forbedre sin praksis. Med fokus på: endringer I holdninger miljø faglige oppgaver Jeg brukte aksjonsforskning fordi dens kjennetegn er forskning ... -
Hvordan benytte konfluentpedagogikk som motivasjonsfremmende tiltak i undervisningen i kunst- og kultur for VG2 Interiør- og utstillingsdesign?
(Master thesis, 2010)Tema for denne oppgaven er: hvordan konfluent undervisningsmetode i undervisningen i emnene Kunst og Kultur i utdannelsen til Interiør og utstillingsdesignere Vg 2. Oppgavens mål er prøve ut om konfluent læringsmetode kan ... -
Hvordan gjennomføre utdanningsprogrammet Vg1 Bygg og anleggsteknikk slik at opplæringen blir relevant og meningsfylt for elevene med tanke på valg av fremtidig yrke?
(MAYP;2015, Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven handler om å legge til rette for en meningsfull og relevant utdanning på Vg1 Bygg- og anleggsteknikk. Vi har hatt som hensikt å gjennomføre undervisningen slik at elevene skal få et godt grunnlag til ... -
Hvordan kan elevmedvirkning og tydelig klasseledelse bidra til å utvikle elevenes sosiale kompetanse, og hvordan vil læringsmiljøet bli påvirket i prosessen?
(MAYP;2015, Master thesis, 2015)Dette masterarbeidet er et pedagogisk aksjonsforskningsprosjekt. Det ble gjennomført skoleåret 2013/2014. Problemstillingen er: Hvordan kan elevmedvirkning og tydelig klasseledelse bidra til å utvikle elevenes sosiale ... -
Improving teaching and learning process of pastry and bakery using learner centered approaches
(MAYP;2016, Master thesis, 2016)The main purpose of the study was to improve the teaching and learning process of pastry and bakery. The traditional lecture method had dominated it and therefore students had little involvement in the teaching and learning ... -
Methods for developing the construction site as a learning space
(Chapter; Peer reviewed, 2006)