• Det som du er, vær fullt og helt, ikke stykkevis og delt 

      Nordli, Anita (Master thesis, 2010)
      Tittelen på oppgaven er et sitat hentet fra Ibsens Brand, og kjennetegner holdningene og verdiene i dette prosjektet. Det er viktig for meg å ta andre på alvor og være åpen og gjestfri. Som prosjektleder må jeg derfor ta ...
    • Dybdelæring og progresjon for frisørelever En kvalitativ undersøkelse om skolens tilrettelegging på Vg1FBIE 

      Lindviksmoen, Trine Borgen (MAYP;2020, Master thesis, 2020)
      Elever skal få mulighet til å lære seg yrkesrelevante arbeidsprosesser i tråd med samfunnet og arbeidslivets behov. Det skal legges til rette for tidlig yrkesspesialisering, praksisnære og yrkesrelevante arbeidsprosesser. ...
    • En studie om yrkesrelevant utdannelse 

      Larsen, Eva Enderud; Slokvik, Hans-Erik (MAYP;2017, Master thesis, 2017)
      Rapporten belyser praksisfeltets tolking og oppfattelse av yrkesrelevant utdannelse. Praksisfeltet består av yrkesfaglærere innen Vg1 Design og Håndverk, Restaurant og Matfag, Vg2 frisør-, kokk- og servitørfag, samt faglig ...
    • Helhetlig opplærings- og vurderingsstrategi 

      Eide, Anne Jorun (MAYP 2011;, Master thesis, 2011)
      Denne masteroppgaven er et aksjonsforskningsprosjekt som ble gjennomført i to klasser design og håndverk Vg1 frisørfag på Strømmen videregående skole skoleåret 2009/2010. prosjektets problemstilling: Hvordan utvikle en ...
    • Samfunnsrelevant og meningsfull opplæring i faget prosjekt til fordypning 

      Kalleberg, Stine Bøe; Kristiansen, Aina (Master thesis, 2010)
      Dette masterprosjektet startet på bakgrunn av at vi ønsket å forbedre nåværende praksis i faget prosjekt til fordypning Vg2 frisør. Avdelingen og elevene på skolen hvor prosjektet skulle gjennomføres, ønsket endring av ...
    • Å utvikla nettverk mellom skule og bedrift i frisørfag 

      Kleppe, Janne Halvorsen (Master thesis, 2009)