Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på tittel
Viser treff 2240-2259 av 2367
-
Vurdering av muntlige eksamensprestasjoner i høyere utdanning: En studie av interbedømmer reliabilitet ved eksamen i etterforskning på Politihøgskolen
(MAYP;2020, Master thesis, 2020)I dette prosjektet undersøker jeg hvordan interne sensorer i emnet Etterforskning ved Politihøgskolen vurderer muntlige eksamensprestasjoner. Emnet utgjør 18 studiepoeng og består av fem fag. Kunnskap om hvordan vi vurderer ... -
Vurdering av praktisk arbeid som bidrag til læring og for å forstå et yrke. Et pedagogisk utviklingsarbeid gjennomført med programfaglærere på helse- og oppvekstfag, Vg2 barn- og ungdom og praksisveiledere i bedrift.
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Vurdering i Yrkesfaglig fordypning (YFF) for elever på helse- og oppvekstfag, Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfaget har utfordringer knyttet til organisering av undervisning i arbeidspraksis. Det er i dag ikke et systematisk ... -
Vurdering av yrkeskompetanse i yrkesfaglig fordypning (YFF)
(MAYP;2019, Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som har hatt til hensikt å videreutvikle et skjema for tilbakemeldinger med sikte på økt kvalitet slik at det kan brukes i sluttvurdering i yrkesfaglig ... -
Vurdering for læring : kjennetegn på måloppnåelse
(FoU i Praksis; 2009, Chapter; Peer reviewed, 2010)”Et felles løft for bedre vurderingspraksis” er et prosjekt som ble igangsatt av Utdanningsdirektoratet i 2007 for å undersøke felles kjennetegn på måloppnåelse i blant annet matematikk. Dette kan bidra til en mer faglig ... -
Vurdering for yrkesrelevant opplæring
(Nordic Journal of Vocational Education and Training;4, Journal article; Peer reviewed, 2014)Nye vurderingsverktøy som var kjent for elevene førte til økt motivasjon og økt læringsutbytte. Vurderingsverktøyene hadde tydelige kjennetegn med beskrivelse av kvaliteten på kompetansemålene og nivå for måloppnåelse. ... -
«Vurdering i kroppsøving, uklart eller vanskeleg?» Ein kvalitativ studie om kroppsøvingslærarar sine erfaringar med vurdering i kroppsøving i vidaregåande skule
(Master thesis, 2023)Dette er ei masteroppgåve innan skuleretta utdanningsvitskap med fordjuping i kroppsøvingsdidaktikk, skrive ved OsloMet - storbyuniversitetet. Formålet med dette prosjektet har vore å studere kroppsøvingslærarar sine ... -
Vurdering i yrkesfaglig fordypning. En kvalitativ undersøkelse av yrkesfaglæreres og praksisveilederes syn på hvordan yrkesfaglig fordypning bør vurderes
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om hvordan skole og bedrift bør vurdere elevenes praksis i yrkesfaglig fordypning (YFF). Faget skal bidra til å introdusere elevene for arbeidslivet og gi elevene mulighet til å prøve ut ett ... -
Vurdering som en del av undervisning og læring
(FoU i Praksis;2010, Chapter; Peer reviewed, 2011-04)”Et felles løft for bedre vurderingspraksis” ble igangsatt av Utdanningsdirektoratet i 2007 for å lage og utprøve felles kjennetegn på måloppnåelse i blant annet matematikk. Erfaringene derfra inspirerte oss til å undersøke ... -
Vurdering – hva kan kjennetegne ulike kompetansenivåer hos yrkesutøvere?
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)Bakgrunnen for denne studien var min oppfatning om manglende sammenheng mellom elever og lærlingers behov for kompetanse, målet for opplæringen, og hva som vektlegges ved vurdering av kompetansenivå. Problemstilling i ... -
Walking through kindergarten semiotic landscapes with multilingual children: A way to explore participation and engagement
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Practitioners in Norwegian kindergartens are responsible for actively promoting and developing multilingual children’s language skills (Directorate for Education and Training, 2017). Children’s multilingual language ... -
Water as More than Commons or Commodity: Understanding Water Management Practices in Yanque, Peru
(Peer reviewed; Journal article, 2019): Global warming, shrinking glaciers and water scarcity pose challenges to the governance of fresh water in Peru. On the one hand, Peruʼs water management regime and its legal framework allow for increased private involvement ... -
Water, Life, and Loss: Aguasociality and Environmental Change in the Peruvian Andes
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Based on long-term ethnographic fieldwork in the Colca Valley community Yanque, this article investigates how small-scale farmers in the Southern Peruvian Andes relate to water and environmental change in intimate ways. ... -
“We just click!” : ICT from preschool children’s perspectives.
(Master thesis, 2009)“We just click! ICT from preschool children‟s perspectives” is the title I chose for this master thesis in Early Childhood Education and Care. The first part of the title “We just click!” is a quote from a child interview ... -
Wearable computer: what's in it for schools? Opportunities and risks
(ICERI2016 Proceedings;9th, Journal article; Peer reviewed, 2016)In this paper I present and discuss preliminary findings from an on-going experimental study on the use of wearable technologies (FitBit Surge) in two secondary schools in Norway. The Horizon report lists wearable computers ... -
Wearable Technologies in the K-12 Classroom — Cross-disciplinary Possibilities and Privacy Pitfalls
(The Journal of Interactive Learning Research;Volume 29, Number 3, July 2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-07)This qualitative study explored the opportunities and challenges of wearable computers for supporting learning activities. Specifically, we address the following: 1) whether, and if so how, wearable technologies can be ... -
What are the core aims of English as a school subject? A study of teacher understanding in lower secondary school
(Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge;Vol 12, Nr 1 (2018), Journal article; Peer reviewed, 2018)Teachers’ interpretations of the core aims of a school subject open or constrain what can be taught and learned in the subject in school. The global spread of English and its changing status in the world have impacted how ... -
“What do I Share?” Personal and Private Experiences in Educational Psychological Counselling
(Scandinavian Journal of Educational Research;, Journal article; Peer reviewed, 2018-10-16)The aim of the study is to explore and develop knowledge about how educational psychological counsellors’ personal and private experiences appear in their counselling practice. We conducted four focus group interviews with ... -
What Do Teachers Think They Want? A Comparative Study of In-Service Language Teachers’ Beliefs on LAL Training Needs
(Language Assessment Quarterly;Volume 17, 2020 - Issue 4, Journal article; Peer reviewed, 2020-07-20)The purpose of the study was to investigate English language teachers’ perceptions of assessment, their language assessment literacy (LAL) levels and their training needs. 113 teachers from Germany and 379 teachers from ... -
What is music for neuroplasticity? Combined value on infant development and inclusion
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Neuroplasticity has been increasingly discussed in phylo-ontogenetic terms the last few years, with a rising number of studies and scientific publications demonstrating its importance in the whole life span learning, ... -
What Is the Role of the Body in Science Education? A Conversation Between Traditions
(Science & Education;, Peer reviewed; Journal article, 2023)Bodily engagement with the material and sociocultural world is ubiquitous in doing and learning science. However, science education researchers have often tended to emphasize the disembodied and nonmaterial aspects of ...