Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjell, Karien_US
dc.date.accessioned2013-03-22T08:39:01Z
dc.date.available2013-03-22T08:39:01Z
dc.date.issued2012-04en_US
dc.identifier.citationFjell, K. (2012). Lærerstudenter og læring. I: F. Rønning, R. Diesen, H. Hoveid & I. Pareliussen (Red). FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011. Trondheim: Tapiren_US
dc.identifier.isbn978-82-519-2918-9en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 994328en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1408
dc.description.abstractArtikkelen beskriver og drøfter et innovasjonsarbeid på Høgskolen i Oslo hvor intensjonen var å bedre studentenes prestasjoner i pedagogikkfaget ved å arbeide med deres motivasjon og læringsstrategier. Det teoretiske grunnlaget for prosjektet er motivasjonsteori (Self Determination Theory). Deltakerne var førsteårsstudenter som selv hadde meldt seg på et tilbud for å jobbe med egen læring. Intervensjonen var gruppeveiledning. Tre pedagogikk- lærere som alle har teoretisk bakgrunn og erfaring med veiledning var veiledere. Dataene som ble samlet inn er både kvalitative og kvantitative. Resultatene er lovende: Analysene viser at de studentene som hadde fått veiledning, gjorde det signifikant bedre til eksamen enn studentene som ikke hadde fått veiledning. De kvalitative dataene kan tyde på at studentene har fått større bevissthet om læringsstrategier og økt motivasjonen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTapir Akademisk Forlagen_US
dc.relation.ispartofseriesFoU i Praksis;2011en_US
dc.subjectMotivasjonsteorien_US
dc.subjectLæringsstrategieren_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleLærerstudenter og læringen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel