Browsing Fakultet for samfunnsvitenskap (SAM) by Subject "Facebook"
Now showing items 1-10 of 10
-
Den medierte offentligheten - Representasjon og interesser på debattplass i norske riksaviser og på Facebook
(Master thesis, 2022)I denne studien undersøkes deltakelse, representasjon og engasjement i medienes debattstoff. Den tar for deg hvem som skriver, hva det skrives om og hva som skjer når debatten flyttes til Facebook. Gjennom kvantitativ ... -
Facebook News Use During the 2017 Norwegian Elections—Assessing the Influence of Hyperpartisan News
(Journalism Practice;, Journal article; Peer reviewed, 2019-12-21)The paper at hand presents a comparative study on news use in relation to media content as posted to Facebook by a series of established and hyperpartisan media outlets during the 2017 Norwegian national election campaign. ... -
Facebook som kommunikasjonskanal for Områdeløft Grønland og Tøyen: En komparativ casestudie
(Master thesis, 2021)The thesis presents a mapping of how the public sector uses Facebook as a communication channel in connection with the urban intervention at Grønland and Tøyen. This urban intervention is linked to a geographically delimited ... -
Global platforms and asymmetrical power: Industry dynamics and opportunities for policy change
(New Media & Society;, Peer reviewed; Journal article, 2021-07-10)Global platforms have radically changed institutional dynamics within the media industry. In this study, we explore how national media organisations manoeuvre in an increasingly uneven playing field. Combining theoretical ... -
News Media's Rhetoric on Facebook
(Journalism Practice;Volume 13, 2019 - Issue 7, Journal article; Peer reviewed, 2019-02-08)While Facebook is an important distribution channel for today’s media houses, there is a lack of research on how news outlets choose to present their stories in social media. The present study aims to narrow this gap by ... -
Rekruttering via digitale sosiale nettverk - En studie av digitale sosiale nettverk ved rekruttering av økonomikandidater og hvilke effekter dette kan gi
(Master thesis, 2017)I denne masteroppgaven bidrar vi med et helhetlig bilde av bruk av digitale sosiale nettverk til rekruttering av økonomikandidater i Norge, og hvilke effekter dette gir. I tillegg gir vi et bilde av hvordan rekrutterere ... -
Stipendiaters bruk av sosiale medier til å finne faglitteratur. En undersøkelse på Norges miljø- og biovitenskapelige universitet og OsloMet- Storbyuniversitetet.
(Master thesis, 2020)Målet med min masteroppgave var å få svar på i hvilken grad stipendiater bruker sosiale medier til å finne faglitteratur sammenlignet med andre kilder. Jeg ønsket også å finne ut hvorfor eller hvorfor ikke stipendiater ... -
Understanding News Sharing Across Social Media - Detailing distribution on Facebook and Twitter
(Journal article; Peer reviewed, 2017)News sharing across different social media platforms is increasingly impacting on our news habits. However, we know very little about what makes news popular in these settings. The current paper details what types of news ... -
What a Story! Interpretative Rhetoric in News Media’s Facebook Updates
(Journalism Practice;Volume 13, 2019 - Issue 8: Journalism research in practice: Scholarly inquiry for journalists, Journal article; Peer reviewed, 2019-08-19) -
Women and Election Activism in Uganda: The Pads4Girls Social Media Campaign
(Chapter; Peer reviewed, 2020-02-15)This chapter draws on experiences from Uganda to interrogate social media’s potential to facilitate women’s participation in electoral processes. Through taking the Pads4Girls campaign in the aftermath of the Ugandan ...