• Arbeid med vurdering for læring ved nettbaserte fagskoler 

      Svendheim, Lena (Master thesis, 2019)
      I denne oppgaven ønsker jeg å finne svar på hvordan lærere ved nettbaserte fagskoler arbeider med vurdering for læring og hvorfor de gjør det slik. Gjennomgang av tidligere forskning viser at det finnes lite forskning ...
    • Collaborative Writing through iPad Sharing 

      Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Peer reviewed; Journal article, 2017)
      In this paper, we present the findings from a study on the collaborative use of tablets (iPads) in a third-grade primary classroom in Norway where pupils worked on creating fairy tales. The pupils had been using iPads since ...
    • «Del det du har og bruk det du får» En kvalitativ undersøkelse om bruk av nettbrett i vurdering for læring 

      Overland, Jan-Arve (Master thesis, 2016)
      Formålet med denne undersøkelsen har vært å få fram kunnskap om hvordan nettbrett blir brukt i vurdering for læring på ungdomstrinnet. Fokuset i oppgaven har vært å se på hvordan nettbrett blir brukt i vurdering for læring ...
    • Digital modenhet i barneskolen? En kvantitativ spørreundersøkelse om skolens digitale modenhet, med fokus på infrastruktur, utstyr, kompetanse, ledelse, planer, skolekultur og IKT-visjon 

      Olsen, Jeanette Foyn; Engen, Bård (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven har fokus på digital modenhet i skolen, og oppgavens utgangspunkt er problemstillingen: Hvordan tilrettelegges det for digital modenhet i barneskolen? Gjennom belysning av følgende temaer: infrastruktur ...
    • Facebook, Canvas and Social Presence in Online Discussions 

      Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny (ICERI proceedings;16 (1), Journal article; Peer reviewed, 2016)
      This paper focuses on student discussion fora in a Masters’ programme in ICT-Supported Learning. Previous course evaluations have shown that students were not satisfied with the chosen technology (Fronter VLE) and suggested ...
    • Fjernundervisningens stemmer: Et sosialiseringsperspektiv på en nettskoles bidrag for elevers oppfattelse av egen kulturell identitet 

      Bunes, Guro Haakanes (Master thesis, 2014)
      Denne oppgaven har stilt spørsmål knyttet til rollen den norske fjernundervisningsinstitusjonen, Globalskolen, spiller for utenlandsboende elevers kulturelle identitet. Globalskolen gir kompletterende undervisning til ...
    • Guidelines and regulations for teaching digital competence in schools and teacher education : a weak link? 

      Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Teacher education has recently been criticised for not fulfilling its obligation to adequately prepare teachers to utilise digital tools in the classroom. In this paper, we raise the question of why Norwegian teacher ...
    • Hvorfor og hvordan bruker lærere digitale lærebøker i undervisningen? 

      Biltvedt, Ragnveig; Bergheim, Eva (Master thesis, 2018)
      Skolebøker i digital form har kommet for fullt inn i den norske skolen de siste årene. Flere skoler velger å bruke digitale lærebøker i stedet for de tradisjonelle analoge utgavene. Lærebøkene er viktige arbeidsredskaper ...
    • ICT usage across Europe: A literature review and an overview of existing data 

      Ayllón, Sara; Barbovschi, Monica; Casamassima, Gianna; Drossel, Kerstin; Eickelmann, Birgit; Ghețău, Cosmin; Haragus, Teo Paul; Holmarsdottir, Halla Bjørk; Hyggen, Christer; Kapella, Olaf; Karatzogianni, Athina; Lado, Samuel; Levine, Diane; Lorenz, Theresa; Mifsud, Louise; Parsanoglo, Dimitris; Port, Sonja; Sisask, Merike; Symeonaki, Maria; Teidla-Kunitsõn, Gertha (DigiGen - working paper series;, Peer reviewed; Working paper, 2020-07-07)
      This deliverable (Working Paper) consists of two main parts. First, we provide a literature review on the four main areas within DigiGen: family life, leisure time, education and civic participation. The review demonstrates ...
    • Identifying Social Presence in Student Discussions on Facebook and Canvas 

      Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny (Technology, Knowledge and Learning;Published online 27 April 2018, Peer reviewed; Journal article, 2018-04-27)
      This study examines student discussion fora in a Master’s programme. Previous student evaluations of the course highlightedthestudents’dissatisfaction with the technology chosen for communicationand recommended theuseof ...
    • ‘It’s a Fairy Tale’ Using Tablets for Creating Composite Texts 

      Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (The Journal of Interactive Learning Research;Volume 29, Number 3, July 2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-07)
      In this article, we analysed the collaborative use of tablets (iPads) in a third-grade primary classroom in Norway where the pupils created fairy tales. The pupils worked in groups of five and shared an iPad in their group. ...
    • Museum og skolesamarbeid med digital teknologi om kunst 

      Skyberg, Karin J. (Master thesis, 2015)
      Skolen har en viktig rolle i samfunnets kultur, og skoleelever er en målgruppe for museene. ""Få øye på Munch"" er et eksempel på nye måter å få ungdom til å oppleve museum og kunst på og med bruk av digitale teknologi. I ...
    • Skoleledelse i fremtidens skole 

      Abdirahman, Abdulkadir (Master thesis, 2019)
      Den nye læreplanen skal tas i bruk skoleåret 2020-2021 og før det kan skolene forberede seg på fagfornyelsen skoleåret 2019-2020. Denne oppgaven undersøker hvordan skoleledere forbereder sin skole for fagfornyelsen og om ...
    • Teaching and Learning with Wearable Technologies 

      Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Chapter; Peer reviewed, 2017)
      This paper presents analysis and findings from a research-driven experimental study that was designed to explore the possibilities of and challenges in the use of wearable computers for supporting learning activities. The ...
    • Tradeoffs in combining domain-specific and generic skills' practice in minecraft in social studies in teacher education 

      Mørch, Anders Irving; Eie, Siv; Mifsud, Louise (CEUR Workshop Proceedings;Vol-2101; Cultures of Participation in the Digital Age 2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-05-23)
      In this paper, we describe our efforts to combine generic (domain general) and domain-specific skills’ practice in the same digital learning environment. We have implemented part of the social studies subject curriculum ...
    • Using Minecraft to Reconstruct and Roleplay Local History: Intersubjectivity, Temporality, and Tension 

      Mørch, Anders Irving; Eielsen, Carl Sebastian; Mifsud, Louise (Chapter; Peer reviewed; Conference object, 2021-06)
      This paper presents a design-based study of pupils’ use of Minecraft in a whole-day school project in social studies involving three seventh-grade classes, student teachers and amateur historians. We used qualitative methods ...
    • Wearable Technologies in the K-12 Classroom — Cross-disciplinary Possibilities and Privacy Pitfalls 

      Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (The Journal of Interactive Learning Research;Volume 29, Number 3, July 2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-07)
      This qualitative study explored the opportunities and challenges of wearable computers for supporting learning activities. Specifically, we address the following: 1) whether, and if so how, wearable technologies can be ...