Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Mifsud, Louise"
Now showing items 1-20 of 34
-
Algoritmisk Tenkning i matematikk: En undersøkelse av samarbeid i en ungdomsskoleklasse
Bjørk, Stein Åke (Master thesis, 2023)Masteroppgaven min fokuserer på algoritmisk tenkning (AT) i matematikkundervisningen i en ungdomsskoleklasse, med særlig vekt på bruken av Excel og Scratch i gruppearbeid. Studien baserer seg på videoobservasjoner fra to ... -
Arbeid med vurdering for læring ved nettbaserte fagskoler
Svendheim, Lena (Master thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker jeg å finne svar på hvordan lærere ved nettbaserte fagskoler arbeider med vurdering for læring og hvorfor de gjør det slik. Gjennomgang av tidligere forskning viser at det finnes lite forskning ... -
Awareness and knowledge of cyberethics: A comparative study of preservice teachers in Malta, Norway, and Spain
Milton, Josephine; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise; Gassó, Héctor Hernández (Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE);Vol. 5 No. 4 (2021): Special Issue: Digital Competence in Teacher Education across Europe, Peer reviewed; Journal article, 2021-11-30)This paper explores the awareness and knowledge of cyberethics held by pre-service teachers across three European countries. The study was conducted via an online survey and yielded 1,131 responses from pre-service teachers ... -
Children and young people’s narratives and perceptions of ICT in education in selected European countries complemented by perspectives of teachers and further relevant stakeholders in the education context
Eickelmann, Birgit; Casamassima, Gianna; Labusch, Amelie; Drossel, Kerstin; Sisask, Merike; Teidla-Kunitsõn, Gertha; Kazani, Aggeliki; Parsanoglou, Dimitris; Symeonaki, Maria; Gudmundsdottir, Greta Björk; Holmarsdottir, Halla Bjørk; Mifsud, Louise; Barbovschi, Monica (DigiGen - working paper series;No.11, Peer reviewed; Research report, 2022-10-06)In this report the main findings of work package 5 ‘ICT in education’ in the five countries Estonia, Germany, Greece, Norway, and Romania are presented, exploring how children and young people regard their education in ... -
Children’s and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research
Labusch, Amelie; Eickelmann, Birgit; Casamassima, Gianna; Drossel, Kerstin; Gudmundsdottir, Greta Björk; Kazani, Aggeliki; Mifsud, Louise; Symeonaki, Maria; Teidla-Kunitsõn, Gertha (Chapter, 2024) -
Collaborative Writing through iPad Sharing
Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Peer reviewed; Journal article, 2017)In this paper, we present the findings from a study on the collaborative use of tablets (iPads) in a third-grade primary classroom in Norway where pupils worked on creating fairy tales. The pupils had been using iPads since ... -
Computational Thinking in the Primary Mathematics Classroom: a Systematic Review
Nordby, Siri Krogh; Bjerke, Annette Hessen; Mifsud, Louise (Digital Experiences in Mathematics Education;Volume 8, issue 1, Peer reviewed; Journal article, 2022-02-11)Computational thinking (CT) has acquired the status of a necessary 21st-century skill and is currently being introduced in school curricula around the world, despite a lack of consensus about what it entails. The aims of ... -
«Del det du har og bruk det du får» En kvalitativ undersøkelse om bruk av nettbrett i vurdering for læring
Overland, Jan-Arve (Master thesis, 2016)Formålet med denne undersøkelsen har vært å få fram kunnskap om hvordan nettbrett blir brukt i vurdering for læring på ungdomstrinnet. Fokuset i oppgaven har vært å se på hvordan nettbrett blir brukt i vurdering for læring ... -
Digital modenhet i barneskolen? En kvantitativ spørreundersøkelse om skolens digitale modenhet, med fokus på infrastruktur, utstyr, kompetanse, ledelse, planer, skolekultur og IKT-visjon
Olsen, Jeanette Foyn; Engen, Bård (Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven har fokus på digital modenhet i skolen, og oppgavens utgangspunkt er problemstillingen: Hvordan tilrettelegges det for digital modenhet i barneskolen? Gjennom belysning av følgende temaer: infrastruktur ... -
Emergent group understanding: Investigating intersubjectivity in sociotechnical interdependencies
Mørch, Anders; Andersen, Renate; Eie, Siv; Mifsud, Louise (Peer reviewed; Journal article, 2024)Teaching with virtual worlds provides new means for collaborative learning but creates challenges for teachers in terms of IT skills. To address these challenges, we developed a teaching model for using virtual worlds in ... -
En kvalitativ undersøkelse om bruk av digital teknologi på fritiden
Walstad, Elin Birgitte (Master thesis, 2021)Problemstilling: «Hvordan blir ulike digitale teknologier brukt i barnefamilier?» Bakgrunn: Samfunnet vårt er i stadig endring på grunn av tekniske fremskritt over hele verden. Dette påvirker våre barn, og foreldre må ... -
Facebook, Canvas and Social Presence in Online Discussions
Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny (ICERI proceedings;16 (1), Journal article; Peer reviewed, 2016)This paper focuses on student discussion fora in a Masters’ programme in ICT-Supported Learning. Previous course evaluations have shown that students were not satisfied with the chosen technology (Fronter VLE) and suggested ... -
Fjernundervisningens stemmer: Et sosialiseringsperspektiv på en nettskoles bidrag for elevers oppfattelse av egen kulturell identitet
Bunes, Guro Haakanes (Master thesis, 2014)Denne oppgaven har stilt spørsmål knyttet til rollen den norske fjernundervisningsinstitusjonen, Globalskolen, spiller for utenlandsboende elevers kulturelle identitet. Globalskolen gir kompletterende undervisning til ... -
Følgeforskning av Den gode studentopplevelsen (EVA-DGS)
Hermansen, Hege; Landsverk Hagen, Aina; Hatlevik, Ove; Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Rudningen, Gudrun; Wiers- Jenssen, Jannecke (Delrapport;1, Report, 2022)Dette er første delrapport i følgeforskningsarbeidet tilknyttet Den gode studentopplevelsen (DGS) ved OsloMet – storbyuniversitetet. Følgeforskningsprosjektet er initiert av programkontoret, behandlet i FoU-utvalget og ... -
Guidelines and regulations for teaching digital competence in schools and teacher education : a weak link?
Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Journal article; Peer reviewed, 2015)Teacher education has recently been criticised for not fulfilling its obligation to adequately prepare teachers to utilise digital tools in the classroom. In this paper, we raise the question of why Norwegian teacher ... -
Hvilken nytteverdi ser lærere med kunstig intelligens inn i skolen?
Olsen, Karl Kristoffer Mjøberg (Master thesis, 2024)Da ChatGPT ble lansert november 2022 ble kunstig intelligens allemannseie, og de store språkmodellene fant fort veien inn i skolesystemet. Elevene besvarte skoleoppgaver med «prompts» og lærerne var frustrerte over mulighetene ... -
Hvorfor og hvordan bruker lærere digitale lærebøker i undervisningen?
Biltvedt, Ragnveig; Bergheim, Eva (Master thesis, 2018)Skolebøker i digital form har kommet for fullt inn i den norske skolen de siste årene. Flere skoler velger å bruke digitale lærebøker i stedet for de tradisjonelle analoge utgavene. Lærebøkene er viktige arbeidsredskaper ... -
ICT usage across Europe: A literature review and an overview of existing data
Ayllón, Sara; Barbovschi, Monica; Casamassima, Gianna; Drossel, Kerstin; Eickelmann, Birgit; Ghețău, Cosmin; Haragus, Teo Paul; Holmarsdottir, Halla Bjørk; Hyggen, Christer; Kapella, Olaf; Karatzogianni, Athina; Lado, Samuel; Levine, Diane; Lorenz, Theresa; Mifsud, Louise; Parsanoglo, Dimitris; Port, Sonja; Sisask, Merike; Symeonaki, Maria; Teidla-Kunitsõn, Gertha (DigiGen - working paper series;, Peer reviewed; Working paper, 2020-07-07)This deliverable (Working Paper) consists of two main parts. First, we provide a literature review on the four main areas within DigiGen: family life, leisure time, education and civic participation. The review demonstrates ... -
Identifying Social Presence in Student Discussions on Facebook and Canvas
Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny (Technology, Knowledge and Learning;Published online 27 April 2018, Peer reviewed; Journal article, 2018-04-27)This study examines student discussion fora in a Master’s programme. Previous student evaluations of the course highlightedthestudents’dissatisfaction with the technology chosen for communicationand recommended theuseof ... -
‘It’s a Fairy Tale’ Using Tablets for Creating Composite Texts
Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (The Journal of Interactive Learning Research;Volume 29, Number 3, July 2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-07)In this article, we analysed the collaborative use of tablets (iPads) in a third-grade primary classroom in Norway where the pupils created fairy tales. The pupils worked in groups of five and shared an iPad in their group. ...