Browsing ODA Open Digital Archive by Subject "Fagkompetanse"
Now showing items 1-8 of 8
-
Eksamen i Kunst og håndverk? Holdninger, muligheter og utfordringer
(MEST;2019, Master thesis, 2019)Denne masteravhandlingen fokuserer på en lokal gitt muntlig eksamen i Kunst og håndverk. Det ble gjennomført utprøvning våren 2018, og det vil være en utprøvning våren 2019. Eksamen er et tiltak som ble foreslått av Meld. ... -
Fagskriving og fagforståelse hos tospråklige studenter
(Forskningsserie, Research report, 2007) -
Hvilke fag får GLU-studentene kompetanse i? En analyse av grunnskolelærerstudentenes studiepoengproduksjon 2013/14
(Report, 2015)For tida legges det stor vekt på at lærere bør ha studiepoeng i fagene de underviser, og også at de må ha større faglig fordypning i enkelte utvalgte fag. Imidlertid viser statistikken at svært mange lærere mangler kompetanse, ... -
Hvilke fag får GLU-studentene kompetanse i? En analyse av grunnskolelærerstudentenes studiepoengproduksjon 2012/13
(Journal article, 2014-01)Det er en sterk trend i tiden at det stilles høyere krav til læreres formelle faglige kompetanse. Det er innført krav om 60 studiepoeng i matematikk, norsk og engelsk for å bli tilsatt for å undervise disse fagene på ... -
Hvilke fag får GLU-studentene kompetanse i? En analyse av grunnskolelærerstudentenes studiepoengproduksjon 2014/15
(Report, 2016-01)For tida legges det stor vekt på at lærere bør ha studiepoeng i fagene de underviser, og også at de må ha større faglig fordypning i enkelte utvalgte fag. Dette innebærer en stor endring – ferdigutdannede lærere vil kun ... -
Skolelederes verdsetting av læreres fagkompetanse i Kunst og håndverk
(Master thesis, 2013)I denne masteroppgaven rettes fokus mot lærerkompetanse i kunst og håndverksfaget i grunnskolen. For å komme nærmere en forståelse for hvorfor statistikken viser så stor mangel på lærere med fagkompetanse i Kunst og ... -
TIP : nytt utdanningstilbud krever nye tilnærminger
(Journal article, 2008)I denne artikkelen vil jeg gå nærmere inn på skolehverdagen – på behovet for virkelig å ta i bruk det mulighetsrommet som læreplanverket i Kunnskapsløftet gir. Ikke som mulighet til å ”gjøre det vi alltid har gjort”, men ... -
Undervisningsplanlegging i Kunst og håndverk: Blant lærere med ulik grad av formell kompetanse
(MEST;2020, Master thesis, 2020)Om lag halvparten av lærerne som underviser i Kunst og håndverk i grunnskolen mangler formell kompetanse i faget. For å få større innblikk i hvordan Kunst og håndverksfaget utøves i dagens situasjon, retter masterprosjektet ...