• Aktivitetsteori som tenkeredskap i aksjonsforskning 

      Eri, Thomas; Aas, Marit (Aksjonsforskning i Norge; Volum 2: Grunnlagstenkning, forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster, Chapter; Peer reviewed, 2020-12-23)
      I dette kapitlet presenterer og diskuterer vi hvordan kulturhistorisk aktivitetsteori kan fungere som tenkeredskap i aksjonsforskningsprosjekter. Nærmere bestemt så undersøker vi hvordan introduksjon av sentrale prinsipper ...
    • Casebasert dialogseminar - Studentkultur, læring og danning i grunnskolelærerutdanninga 

      Michelet, Simon; Eri, Thomas (Journal article; Peer reviewed, 2016-03)
      Studien undersøker hvordan lærerstudenter erfarer betydningen av casebaserte dialogseminar for egen læring. Data er kvalitative forskningsintervjuer med studenter i lys av videoopptak fra seminarene. Resultatene viser ...
    • The challenge of sustaining change: contradictions within the development of teacher and librarian collaboration 

      Eri, Thomas; Pihl, Joron (Educational Action Research;, Journal article; Peer reviewed, 2016-02-26)
      Teacher and librarian collaboration has relatively low priority in schools and in educational research. This is a paradox, as teachers and librarians share a common social and educational mandate of literacy education. The ...