Blar i LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning på tittel
Viser treff 521-522 av 522
-
Å gjøre det implisitte eksplisitt: bruk av modellering som støtte for elevers arbeid med tekstrevisjon
(Norsklæreren;, Peer reviewed; Journal article, 2023)I studien deltok tre norsklærere fra to ulike skoler med sine respektive norskklasser på vg2. To av klassene gjennomførte tre prosessorienterte skriveforløp, og én av klassene fire. I alle forløpene skrev elevene førsteutkast ... -
Å lære hvordan: Forslag til et nytt mål utover å lære om og av religion
(Nordidactica;Vol 11, Nr 2021: 1, Peer reviewed; Journal article, 2021-03-22)Som et nytt tilskudd til den kjente distinksjonen mellom lære om og lære av religion, introduserer artikkelen «å lære hvordan» man får og kan få kunnskap om religion som et tredje alternativ. I artikkelens første del ...