Blar i Fakultet for teknologi, kunst og design (TKD) på emneord "Klasserom"
Viser treff 1-2 av 2
-
CO2-DCV i barneskoler: Bør CO2-settpunkt differensieres for ulike brukergrupper?
(MAEN;2018, Master thesis, 2018)Dagens bruk av CO2-DCV som ventilasjonsstrategi baserer seg på en antagelse om at menneskers CO2-produksjon er proporsjonal med deres emisjon av bioeffluenter. Det differensieres ikke etter brukergrupper i anbefalinger ... -
Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom?
(Peripeti - tidsskrift for dramaturgiske studier;Årg. 16 Nr. 30.7 (2019): Teatervitenskapelige forhandlinger – dokumentasjon, refleksjon og praksis, Journal article; Peer reviewed, 2019-12-02)I artikkelen undersøker vi hvorvidt en spesifikk dramapraksis kan bidra til å styrke klasserommets potensial som demokratisk arena. Diskusjonen knytter an til Rancières politiske estetikk, og begrepet om Agora i radikal ...