• CO2-DCV i barneskoler: Bør CO2-settpunkt differensieres for ulike brukergrupper? 

      Haugland, Martine Borgen (MAEN;2018, Master thesis, 2018)
      Dagens bruk av CO2-DCV som ventilasjonsstrategi baserer seg på en antagelse om at menneskers CO2-produksjon er proporsjonal med deres emisjon av bioeffluenter. Det differensieres ikke etter brukergrupper i anbefalinger ...
    • Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom? 

      Storsve, Kristine; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens (Peripeti - tidsskrift for dramaturgiske studier;Årg. 16 Nr. 30.7 (2019): Teatervitenskapelige forhandlinger – dokumentasjon, refleksjon og praksis, Journal article; Peer reviewed, 2019-12-02)
      I artikkelen undersøker vi hvorvidt en spesifikk dramapraksis kan bidra til å styrke klasserommets potensial som demokratisk arena. Diskusjonen knytter an til Rancières politiske estetikk, og begrepet om Agora i radikal ...