Browsing Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) by Subject "VDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114"
Now showing items 1-6 of 6
-
Bruk av digitale verktøy i grunnskolens musikkfag: Hvordan bruker lærere som underviser i musikk på grunnskolens mellomtrinn og ungdomstrinn digitale verktøy i musikkundervisningen?
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven har fokus på læreres bruk av digitale verktøy i grunnskolens musikkfag. Studien er rettet mot alle lærere som underviser i musikk på grunnskolens mellomtrinn og ungdomstrinn med eller uten formell ... -
The changing concept of aesthetic experience in music education
(Nordisk musikkpedagogisk forskning Årbok;14, Journal article; Peer reviewed, 2013)The article’s goals are to contribute to the clarification of the term aesthetic experience used in the context of music education, and to discuss different interpretations of Kant in this context. As the musical aesthetic ... -
Children’s Improvised Vocalisations : learning, communication and technology of the self
(Contemporary Issues in Early Childhood;9, (4), Journal article; Peer reviewed, 2008)The intention of this article is to explore, challenge and expand our understandings of children’s improvised vocalisations, a fundamentally human form of expression. Based on selected examples from observation and ... -
Gjensyn med Orff-Schulwerk: et bidrag til nytenkning av musikkdidaktisk analyse
(Nordisk musikkpedagogisk forskning : Årbok;15, Journal article; Peer reviewed, 2014)This article investigates the benefits of analysing music teaching methods and practices by employing perspectives normally associated with aesthetics and philosophy of music. Theories on the meaning of music and on ... -
Hvorfor og hvordan bruker lærere digitale lærebøker i undervisningen?
(Master thesis, 2018)Skolebøker i digital form har kommet for fullt inn i den norske skolen de siste årene. Flere skoler velger å bruke digitale lærebøker i stedet for de tradisjonelle analoge utgavene. Lærebøkene er viktige arbeidsredskaper ... -
Musikkpedagogisk teori og praksis : en introduksjon
(Chapter; Peer reviewed, 2010)