• Dybdelæring i kunst og håndverk - Fire lærere i kunst og håndverk sin forståelse av dybdelæring 

      Skansen, Stina Maria (Master thesis, 2022)
      I denne masteroppgaven utforskes lærere i kunst og håndverk sin forståelse av dybdelæring. I det nye læreplanverket, LK20, har dybdelæring fått en sentral plass for synet på elevenes læring. Ludvigsen-utvalget tok inn ...
    • Handlingsrom for tegning i LK20 

      Skilbrei, Erin Hjelvik (Master thesis, 2022)
      Temaet for denne mastergradsoppgaven er lærerens handlingsrom for tegning i kunst- og håndverksundervisningen i møte med den nye læreplanen LK20. I 2022 har læreren stor autonomi, og har selv ansvar for å tolke store ...
    • Hvilken rolle har kunst og håndverk som et yrkesforberedende fag? 

      Nykmark, Line (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ undersøkelse om hvordan kunst- og håndverksfaget forbereder barn og unge for en fremtid i samfunns- og arbeidsliv. Med et utgangspunkt i tematikken knyttet til yrkesvalg og hvordan ...