• Design av en undervisningsmodell for kildekritikk på mellomtrinnet 

      Høiås, Anne-Beth; Nybø, Ann Kristin Stustad (Master thesis, 2022)
      Formålet med denne studien har vært å designe en forbedret modell for kildekritikk på mellomtrinnet, for å gi elevene styrket kildekritisk forståelse. Dette ga oss problemstillingen: På hvilken måte kan et undervisningsopplegg ...
    • Digital kompetanse i skolen - Fra plan til digital praksis 

      Fyksen, Siri (Master thesis, 2015)
      Studien tar for seg skolers tilrettelegging for digital praksis. Områder som blir problematisert- og studert i denne sammenheng er;  skolers strategiske planarbeid for digital praksis  ivaretakelse av lærerene digitale ...
    • Læreres erfaringer med fysisk aktiv læring i matematikk 

      Tvinde, Julie Schrøder; Koren, Katrine Margrete Seem (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven er et resultat av et ønske om å lære mer om fysisk aktiv læring slik at vi på sikt kan bruke dette i vår egen undervisning som fremtidige lærere. Problemstillingen som er lagt til grunn for studien er: ...
    • Uteskole og læring 

      Olsby, Anne (MAYP;2017, Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven er skrevet ved Høgskolen i Akershus og Oslo og handler om å planlegge, prøve ut og vurdere tverrfaglige opplegg på uteskole. Utgangspunktet for oppgaven var å knytte gode pedagogiske opplegg til ...