• Hvordan videreutvikle praksis for underveisvurdering som fremmer læring hos elever på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag? 

      Aamodt, Gunhilde (MAYP;2013, Master thesis, 2013)
      Denne masteroppgaven omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som har hatt til hensikt å videreutvikle praksis for læringsfremmende vurdering. Prosjektet er gjennomført på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag ved en videregående ...
    • Lærlingen som drivkraft i læringsarbeidet 

      Djupvik, Tage (MAYP;2012, Master thesis, 2012)
      Innen fagopplæringen står lærlingeordningen sterkt. Hovedstrukturen er at den fremtidige fagarbeideren gjennomfører to eller tre år på skole for deretter å avslutte opplæringen med 18 eller 30 måneder i bedrift. Tematisk ...
    • Tilrettelegging for egenvurdering av digital kompetanse 

      Dahl, Ida Marlen Løbakk; Johnsen, Anders Lind; Strømberg, Anne Line (Master thesis, 2015)
      Digital kompetanse har fått oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt, og er utpekt som en av nøkkelkompetansene for livslang læring. Digital kompetanse er essensiell for deltakelse i det stadig voksende digitale ...