Utvikling og utfordringer i lokale NAV-kontor
Abstract
De første lokale, samlede arbeids- og velferdskontorene var de 20 pilotkontorene som formelt åpnet 2. oktober 2006. AFI analyserte pilotprosessen i 2007, og denne rapporten viser resul-tatene fra en oppfølgingsundersøkelse gjennomført høsten 2008. Rapporten ser både på utviklingen i pilotkontorene og på om etableringsprosessen og situasjonen er annerledes for et utvalg kontor som har Steen, Arild Henriktet senere. Undersøkelsen er gjort på oppdrag for Arbeids- og inkluderingsdepartementet, og det er koblet til AFIs modul i evalueringen av NAV-reformen som dreier seg om å følge den lokale iverksettingen av reformen. Rapporten er basert på en spørreskjemaundersøkelse til medarbeiderne i pilotkontorene, med unntak av kontoret i Nord-Gudbrandsdalen, og til et tilsvarende utvalg NAV-kontor som Steen, Arild Henriktet opp høsten 2007. Videre er det gjennomført en spørreundersøkelse til ordførere/bydelsledere og rådmenn/adminis-trasjonssjefer i kommunene til disse NAV-kontorene.