Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrusdal, Ragnhild
dc.contributor.authorLavik, Randi
dc.date.accessioned2020-08-17T13:04:35Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:55:53Z
dc.date.available2020-08-17T13:04:35Z
dc.date.available2021-04-29T12:55:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6064
dc.description.abstract66 prosent svarer at de har reservert seg mot telefonsalg. Av disse svarer 81 prosent at de likevel blir oppringt av kommersielle bedrifter, hvorav 70 pro-sent av disse igjen svarte at de ikke var kunde hos bedriften som ringte dem opp. Vi irriterer oss over å bli oppringt av telefonselgere og frivillige organisasjoner, derfor er det også mange som reserverer seg mot telefonsalg og telefonhenvendelser fra frivillige organisasjoner. Tall fra Brønnøysundregistrene viser at det fortsatt er en økning i antall reservasjoner. Flere vet nå i 2012 at de også kan reservere seg mot telefonhenvendelser fra frivillige organisasjoner; i 2011 sa 27 prosent at de ikke visste at de kunne reservere seg, mot 15 prosent i 2012. Det er imidlertid flere som ikke vet at de kan reservere seg mot telefonhenvendelser fra frivillige organisasjoner enn fra kommersielle aktører. Det er også en del som ikke vet om de har reservert seg for telefonhenvendelser fra frivillige organisasjoner, 10 prosent svarte at de ikke visste om de hadde reservert seg. Det er de yngste som i minst grad kjenner til at de kan reservere seg mot telefonhenvendelser. Det kan se ut som om reservasjonene i noe større grad respekteres, selv om det fortsatt er potensiale for forbedringer. I 2011 svarte 70 prosent at de var blitt oppringt fra bedrifter etter at de hadde reservert seg, mot 67 prosent i 2012. Reservasjonene ser ut til å fungere noe bedre når det gjelder de frivillige organisasjonene. I 2011 sa 66 prosent at de fikk oppringing fra frivillige organisasjoner selv om de ikke var «kunde», i 2012 var denne andelen redusert til 56 prosent. Resultatene er basert på en web-undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i mars 2012. Den er en del av SIFO-surveyen. 1019 personer alderen 18 til 80 år svarte på undersøkelsen. Tilknyttede prosjekter SIFO-surveyno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 6-2012
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleTelefonsalg og telefonhenvendelser til privatpersonerno_NB
dc.typeNotat


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel