• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Consumption Research Norway (SIFO)
  • SIFO notat
  • View Item
  •   Home
  • Consumption Research Norway (SIFO)
  • SIFO notat
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forbrukerkompetanse 2006

Berg, Lisbet
Notat
Thumbnail
View/Open
file66667_prosjektnotat_2006-7_web.pdf (771.1Kb)
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12199/6024
Date
2006
Metadata
Show full item record
Collections
  • SIFO notat [162]
Abstract
Resultatene fra 2006 støtter hovedfunnet fra 2005: Forbrukerne holder seg oppdatert på ulike områder. Det er vanskelig, for ikke å si umulig, å holde seg oppdatert på ethvert marked man er kunde på. Vi finner fem ulike kompetanseprofiler som vi har kalt: finansiell, digital, miljøetisk, dagligvare, og fritid. Mens kvinner oftere har miljøetisk og dagligvareforbrukerkompetanse, har menn oftere digital og finansiell forbrukerkompetanse. De med høy personlig inntekt har oftere digital og finansiell forbrukerkompetanse, mens hushold med dårlig råd oftere rapporterer om høy dagligvare og miljøetisk forbrukerkompetanse. Forbrukerkompetanse varierer også etter politisk verdistandpunkt: De høyreorienterte er mer prisorienterte, og har oftere enn andre dagligvare- og finansiell forbrukerkompetanse. De venstreorienterte har oftere enn andre miljøetisk forbrukerkompetanse. Tilknyttede prosjekter SIFO-survey
Series
Prosjektnotat 7-2006

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit