Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKjørstad, Ingrid
dc.contributor.authorRosenberg, Thea Grav
dc.date.accessioned2020-08-17T13:04:08Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:55:27Z
dc.date.available2020-08-17T13:04:08Z
dc.date.available2021-04-29T12:55:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5969
dc.description.abstractProsjektet som rapporteres i dette notatet fokuserer inn på problemstillinger knyttet til informasjonsbehov og -plikt, til de ulike aktørrollene i plattformmarkedene. SIFOs tidligere prosjekter og andre sentrale arbeider på temaet som har belyst og problematisert temaet løftes frem og understøtter diskusjonen. Vi har gjort caseundersøkelser av plattformmarkedene Finn.no og Deleoekonomi.dk, og trekker frem en del eksempler på mulige retninger å gå for å bedre informasjonsflyten, med særlig blikk på forbrukerens behov. Vi oppsummerer med at informasjonsformidlingen i plattformmarkedene kan forbedres og peker på at kunnskap fra atferdsøkonomisk inspirert forskning kan være et godt utgangspunkt når strategier skal utvikles for å presentere viktig informasjon på gode måter og til rett tid i kjøpsprosessen. Den danske informasjonsportalen Deleoekonomi.dk synes å være et godt utgangspunkt dersom det skal utvikles og etableres en norsk informasjonsportal dedikert til plattformøkonomi og plattformmarkeder, som foreslått i Delingsutvalgets rapport (NOU, 2017). I vår gjennomgang av den danske informasjonsportalen peker vi på gode løsninger og noen elementer vi mener kunne styrkes.no_NB
dc.publisherOslo: Forbruksforskningsinstituttet SIFO
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat nr. 10-2017
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titlePrivatperson eller næringsvirksomhet?no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/theagr/
fagarkivet.source.pagenumber53.0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel