Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVittersø, Gunnar
dc.contributor.authorKlepp, Ingun Grimstad
dc.contributor.authorTobiasson, Tone Skårdal
dc.contributor.authorKviseth, Kjersti
dc.date.accessioned2020-06-21T15:28:42Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:43:58Z
dc.date.available2020-06-21T15:28:42Z
dc.date.available2021-04-29T12:43:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5353
dc.description.abstractHensikten med denne rapporten er å undersøke mulighetene for en opprinnelsesmerking av norsk ull. Et slikt merke kan bidra til økt bevissthet og oppmerksomhet om norsk ull både blant produsenter og forbrukere, og dermed styrke produksjon og salg av lokal ull. Rapporten diskuterer en rekke argumenter for en merkeordning. Blant annet at et offisielt merke kan være et hjelpemiddel mot en til dels uryddig markedsføring av ull som vi ser i dag. Dessuten kan det fremme ulike kvaliteter ved norsk ull. Rapporten bygger på ulike data inkludert intervjuer med aktører i verdikjeden og forbrukerundersøkelser. Erfaringer med merkeordninger fra andre land samt ulike mat- og miljømerkeordninger er også diskutert. Rapporten kan fungere som et kunnskapsgrunnlag for en eventuell etablering av en merkeordning, og den utreder ulike alternative ordninger, men uten å ta stilling til hvordan en merkeordning faktisk bør organiseres.no_NB
dc.publisherOslo: Forbruksforskningsinstituttet SIFO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport nr. 5-2017
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleOpprinnelsesmerking av norsk ullno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber96.0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel