Show simple item record

dc.contributor.authorBrusdal, Ragnhild
dc.contributor.authorLavik, Randi
dc.date.accessioned2020-06-21T15:27:18Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:43:27Z
dc.date.available2020-06-21T15:27:18Z
dc.date.available2021-04-29T12:43:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5286
dc.description.abstractDenne rapporten ser på resultater fra SIFO-surveyen 2011, 2012 og 2013 om telefonsalg og telefonhenvendelser fra næringsdrivende og frivillige organisasjoner. Spørsmålene som ble stilt tok sikte på å kartlegge forbrukernes holdninger til telefonsalg og telefonhenvendelser, hvordan reservasjonsretten virker og hvilken kunnskap forbrukerne har om klagemuligheter. Forbrukerombudet fører tilsyn med regelverket for telefonsalg. Selv om Forbrukerombudet har registrert en nedgang i antall klager det siste året, er denne salgsformen noe av det som genererer mest klager på årsbasis. Bakgrunnen for prosjektet er at det ved lov av 9. januar 2009 nr. 2 om kontroll med markedsføring og avtalevilkår ble innført endringer i telefonsalgsreglene, se Ot. Prp. Nr. 55(2007-2008) s. 84. Av forarbeidene fremgår det at den innførte ordningen skulle evalueres etter fem år. Denne rapporten er ment å gi relevant forskningsmateriale til den evalueringen som i følge forarbeidene skal gjennomføres i 2014. Tilknyttede prosjekter Evaluering telefonsalgno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport 8-2013
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleTelefonsalg og telefonhenvendelser til forbrukereno_NB
dc.typeRapport


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record