Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJessen, Jorunn Theresia
dc.contributor.authorGundersen, Tonje
dc.contributor.authorHynek, Camilla A.
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:44Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:30:22Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:44Z
dc.date.available2021-04-30T07:30:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-82-7894-651-0
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5123
dc.description.abstracten
dc.description.abstractNOVA har gjennomført en oppfølgende evaluering av mentorordningen Nattergalen. Nattergalen har siden oppstarten hatt som målsetting å være et integreringstiltak for barn med minoritetsbakgrunn i alderen 8–12 år og for universitets- og høgskolestudenter innen barnevern, sosialfag eller vernepleie som er mentor for et barn gjennom et skoleår. I alt 838 barn og studenter har deltatt i mentorordningen de siste fem årene. Inntrykket er at barna i løpet av perioden har forbedret sine språkferdigheter og sosiale kompetanse ved at de er blitt mer trygge, utadvendte og tar mer initiativ. Studentene har fått trening i å kommunisere med barn og økt kunnskap og innsikt i hverdagen til barn og familier med minoritetsbakgrunn. Evalueringen viser at mentorordningen i all hovedsak fungerer etter intensjonen, men at den fortsatt har begrensninger som følge av ordningens manglende forankring ved lærestedene og finansiering.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 2/18
dc.subjectNOVA
dc.subjectFamily
dc.subjectChildren
dc.subjectChild welfare
dc.titleEvaluering av Nattergalen. En oppfølgingsstudieno_NB
dc.typeResearch report
fagarkivet.source.pagenumber125


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel