Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksen, Ingunn Marie
dc.contributor.authorLyng, Selma Therese
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:33Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:30:08Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:33Z
dc.date.available2021-04-30T07:30:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-7894-570-4
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5092
dc.description.abstractDette er andre rapport fra prosjektet «En studie av elevenes psykososiale miljø». Rapporten utforsker virksomme strategier og utfordringer i grunnskolers arbeid med å skape et godt psykososialt miljø for elevene, og problemforståelser og definisjoner av mobbing og krenkelser blant elever, lærere og skoleledere. Rapporten baserer seg på intervjuer og observasjoner ved skoler som jobber intensivt og systematisk med det psykososiale miljøet, og viser at tre strategier går igjen på tvers av skoler: atferdsregulering, relasjonsarbeid og sosiale aktiviteter. Rapporten peker også på noen utfordringer som ikke blir oppdaget, og utfordringer som er vanskelige å løse – «blinde flekker» og «harde nøtter» i skolenes arbeid med det psykososiale miljøet.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 14/15
dc.subjectNOVA
dc.subjectSchool
dc.subjectYouth
dc.titleSkolers arbeid med elevenes psykososiale miljø. Gode strategier, harde nøtter og blinde flekkerno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber168


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel