Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSeeberg, Marie Louise
dc.contributor.authorEriksen, Ingunn Marie
dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:33Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:30:07Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:33Z
dc.date.available2021-04-30T07:30:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-7894-542-1
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5091
dc.description.abstracten
dc.description.abstractRapporten er en evaluering av tiltaket «Målrettet støtte og veiledning til kommuner og deres skoler som har vedvarende høye mobbetall.» Målet med tiltaket er å hjelpe skoler til å utvikle læringsmiljøet på skolene slik at de blir i stand til å forebygge og redusere mobbing. Rapporten konkluderer med at det er vanskelig å påvise at det har blitt mindre mobbing på de skolene som har vært med i pilotprosjektet. Videre har utvalgskriteriene av skoler vært uklare, noe som har vært en av årsakene til manglende forankring av tiltaket ved skolene. NOVA anbefaler bl.a. at måten skolene plukkes ut på, vurderes på nytt, at det legges større vekt på lokal kunnskap om faktiske problemer og prosesser, at det i neste runde brukes mer tid på lokal implementering, forankring og skoleutvikling, at det innføres mer forpliktende progresjon ved skolene, og at fokus i sterkere grad skyves fra eksperter og ledelse til klasserommet.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 3/15
dc.subjectNOVA
dc.subjectSchool
dc.subjectYouth
dc.titleEvaluering av tiltaket «Målrettet støtte og veiledning til kommuner og deres skoler som har vedvarende høye mobbetall»no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/abakk
fagarkivet.source.pagenumber89


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel