dc.contributor.author | Sletten, Mira Aaboen | |
dc.contributor.author | Bakken, Anders | |
dc.contributor.author | Andersen, Patrick Lie | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T13:35:31Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T07:33:07Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T13:35:31Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T07:33:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-538-4 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5085 | |
dc.description.abstract | I 2011 satte Regjeringen i gang Ny GIV, et treårig prosjekt for å øke gjennomføringen i videregående opplæring. Oppfølgingsprosjektet var ett av satsingsområdene, og målet har vært å styrke innsatsen overfor ungdom som er i ferd med å slutte eller har sluttet i videregående. Dette skulle blant annet skje gjennom å prøve ut opplæringsmodeller som kombinerer arbeidspraksis med læreplanmål i videregående, og gjennom å styrke samarbeidet mellom de ulike aktørene som har ansvar for målgruppa. Det har også vært et mål å utvikle kompetansen til de ansatte i sektoren. Rapporten gir en overordnet vurdering av hvordan Oppfølgingsprosjektet har fungert. Samarbeidsrelasjonene er blitt styrket, Oppfølgingstjenesten har bedre oversikt enn tidligere, og flere unge har deltatt i alternative opplæringstiltak. Oppfølgingsprosjektet har derimot i mindre grad greid å treffe de mest risikoutsatte gruppene, de som har vært ute av arbeid og skole i mer enn ett år. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 1/15 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.subject | Skole | |
dc.subject | Ungdom | |
dc.title | Oppfølgingsprosjektet i Ny GIV. Sluttrapport fra en kartleggingsstudie | no_NB |
dc.type | Report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 165 | |