Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSletten, Mira Aaboen
dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorAndersen, Patrick Lie
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:31Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:33:07Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:31Z
dc.date.available2021-04-30T07:33:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-7894-538-4
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5085
dc.description.abstractI 2011 satte Regjeringen i gang Ny GIV, et treårig prosjekt for å øke gjennomføringen i videregående opplæring. Oppfølgingsprosjektet var ett av satsingsområdene, og målet har vært å styrke innsatsen overfor ungdom som er i ferd med å slutte eller har sluttet i videregående. Dette skulle blant annet skje gjennom å prøve ut opplæringsmodeller som kombinerer arbeidspraksis med læreplanmål i videregående, og gjennom å styrke samarbeidet mellom de ulike aktørene som har ansvar for målgruppa. Det har også vært et mål å utvikle kompetansen til de ansatte i sektoren. Rapporten gir en overordnet vurdering av hvordan Oppfølgingsprosjektet har fungert. Samarbeidsrelasjonene er blitt styrket, Oppfølgingstjenesten har bedre oversikt enn tidligere, og flere unge har deltatt i alternative opplæringstiltak. Oppfølgingsprosjektet har derimot i mindre grad greid å treffe de mest risikoutsatte gruppene, de som har vært ute av arbeid og skole i mer enn ett år.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 1/15
dc.subjectNOVA
dc.subjectSkole
dc.subjectUngdom
dc.titleOppfølgingsprosjektet i Ny GIV. Sluttrapport fra en kartleggingsstudieno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber165


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel