dc.contributor.author | Eriksen, Ingunn Marie | |
dc.contributor.author | Hegna, Kristinn | |
dc.contributor.author | Bakken, Anders | |
dc.contributor.author | Lyng, Selma Therese | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T13:35:27Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T07:33:03Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T13:35:27Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T07:33:03Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-524-7 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5072 | |
dc.description.abstract | | en |
dc.description.abstract | Dette er første rapport fra prosjektet «En studie av elevenes psykososiale miljø». Målet er dels å gi en uavhengig vurdering av effektstudiene av antimobbe- og læringsmiljøprogrammer i norsk skole, dels å analysere bruken av programmene i praksis. Vår konklusjon er at evalueringene har varierende kvalitet, samtidig som vi etterlyser mer kunnskap om hva barn og unge legger i mobbebegrepet når de svarer på spørreskjemaet. På skolene er det generelt stor oppslutning om arbeidet med skolemiljøprogrammer, og svært mange bruker dem i kombinasjon med andre tiltak. Et slikt pragmatisk programarbeid kan være fruktbart for skolene, men bidrar til å vanskeliggjøre evalueringer av det enkelte programs effekter. Prosjektet er et samarbeid mellom AFI og NOVA og finansiert av Utdanningsdirektoratet. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 15/14 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.subject | Skole | |
dc.subject | Ungdom | |
dc.title | Felles fokus: En stuide av skolemiljøprogrammer i norsk skole. | no_NB |
dc.type | Report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 173 | |