Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksen, Ingunn Marie
dc.contributor.authorHegna, Kristinn
dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorLyng, Selma Therese
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:27Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:33:03Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:27Z
dc.date.available2021-04-30T07:33:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-82-7894-524-7
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5072
dc.description.abstracten
dc.description.abstractDette er første rapport fra prosjektet «En studie av elevenes psykososiale miljø». Målet er dels å gi en uavhengig vurdering av effektstudiene av antimobbe- og læringsmiljøprogrammer i norsk skole, dels å analysere bruken av programmene i praksis. Vår konklusjon er at evalueringene har varierende kvalitet, samtidig som vi etterlyser mer kunnskap om hva barn og unge legger i mobbebegrepet når de svarer på spørreskjemaet. På skolene er det generelt stor oppslutning om arbeidet med skolemiljøprogrammer, og svært mange bruker dem i kombinasjon med andre tiltak. Et slikt pragmatisk programarbeid kan være fruktbart for skolene, men bidrar til å vanskeliggjøre evalueringer av det enkelte programs effekter. Prosjektet er et samarbeid mellom AFI og NOVA og finansiert av Utdanningsdirektoratet.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 15/14
dc.subjectNOVA
dc.subjectSkole
dc.subjectUngdom
dc.titleFelles fokus: En stuide av skolemiljøprogrammer i norsk skole.no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber173


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel