Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorBacke-Hansen, Elisabeth
dc.contributor.authorHuang, Lihong
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:20Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:49Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:20Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:49Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-82-7894-466-0
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5055
dc.description.abstractNOVA og NIFU har evaluert leksehjelptilbudet til 1.-4. trinn, som ble gjort obligatorisk som tilbud i alle landets grunnskoler fra høsten 2010. Det overordnede målet med evalueringen var å finne ut hvordan leksehjelpen utformes på skolene, og om tilbudet fungerer etter hensikten. I denne siste av to rapporter presenterer vi resultater fra tre delstudier. Den første er fra utspørringer av skoleledere og skoleeiere, samt analyser av GSI-data. Her kartlegges hvordan ordningen organiseres samt bruk av pedagoger. Informantene vurderer også nytten av tilbudet. Andre delstudie er en spørre-skjemaundersøkelse til foreldre med barn i 1.-4. trinn som spørres om sin vurdering av tilbudet og hvorfor de eventuelt ikke vil benytte seg av det. Tredje delstudie er en analyse av resultater på nasjonale prøver ved 537 skoler de siste to årene før og de første to årene etter reformen ble implementert, koblet sammen med relevante registerdata.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 6/13
dc.subjectNOVA
dc.titleEvaluering av leksehjelptilbudet 1.-4. trinnno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/abakk
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/ebha
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/lhuang
fagarkivet.source.pagenumber145


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel