Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorElstad, Jon Ivar
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:17Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:59Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:17Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-82-7894-426-4
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5045
dc.description.abstractDette er sluttrapporten fra et prosjekt der NOVA har vurdert hvorvidt skolereformen Kunnskapsløftet er et skritt i retning av å utjevne sosiale forskjeller i læringsutbytte. Funnene tyder ikke på at Kunnskapsløftet har bidratt i en slik retning – i alle fall ikke på ungdomstrinnet. Kjønn, sosioøkonomisk familiebakgrunn og innvandringsbakgrunn betyr stort sett det samme for elevenes karakterer i perioden etter at Kunnskapsløftet ble innført. I den grad det er noen endringer, går de i retning av økende ulikhet i skolen. Rapporten baserer seg på analyser av karakterene til avgangselever fra grunnskolen i perioden 2002 til 2011 og er en del av en større evaluering av Kunnskapsløftet.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 7/12
dc.subjectNOVA
dc.titleFor store forventninger?no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/joniva
fagarkivet.source.pagenumber277


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel