Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSmette, Ingrid
dc.contributor.authorDæhlen, Marianne
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:16Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:51Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:16Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-82-7894-373-1
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5038
dc.description.abstracten
dc.description.abstractHva mener ungdomsskoleelever motiverer til innsats på skolen? I denne rapporten undersøker vi hvordan elever knytter egen skolemotivasjon og skoleinnsats til ulike sider ved skolehverdagen. Vi viser hvordan ulike elever vurderer betydningen av lærere, undervisningsformer og karakterer for egen motivasjon og innsats på skolen. Vi undersøker også hvordan elevene kobler skoleinnsats til forhold utenfor skolen, først og fremst til fritidsaktiviteter og foreldre. Til slutt i denne rapporten drøfter vi på hvilken måte elevenes holdninger til utdanning og deres framtidsplaner påvirker skoleinnsats og skolemotivasjon. Datamaterialet er fokusgruppeintervjuer og individuelle intervjuer med elever på 9. trinnet.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 4/11
dc.subjectNOVA
dc.titleUngdomskoleelevers meninger om skolemotivasjonno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/isme
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/marida
fagarkivet.source.pagenumber97


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel