Show simple item record

dc.contributor.authorDanielsen, Kirsten
dc.contributor.authorEngebrigtsen, Ada
dc.contributor.authorFinnvold, Jon Erik
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:14Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:45Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:14Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-82-7894-401-1
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5033
dc.description.abstracten
dc.description.abstractEt likeverdig tjenestetilbud til alle, uansett etnisitet, kjønn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering, er en uttalt politisk målsetting. Hvordan realiseres denne målsettingen i praksis? For å svare på dette har NOVA gjennomført en datainnsamling om helsestasjonstilbudet i bydel Alna. Studien omfatter intervju med ansatte og foreldre på tre helsestasjoner og en kort spørreundersøkelse rettet mot foreldre og ungdom på skolene. Studien viser at det kun er etnisitet som oppfattes som etdiskrimineringsgrunnlag i bydelen, både blant ansatte og foreldre. Ansatte ser imidlertid ut til å håndtere dette mangfoldet på en ikke-diskriminerende måte. Vi fant imidlertid flere strukturelle og organisasjonsmessige forhold som kan hindre utførelsen av et likeverdig tjenestetilbud, og at kulturelle forskjeller mellom foreldres og helsestasjonenes sosialiseringsnormer kan føre til frustrasjoner hos begge parter.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 22/11
dc.subjectNOVA
dc.title"For å jobbe her må en være interessert i folka som bor her"no_NB
dc.typeRapport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/jefinn
fagarkivet.source.pagenumber84


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record