dc.contributor.author | Bakken, Anders | |
dc.contributor.author | Dæhlen, Marianne | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T13:35:14Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T07:29:44Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T13:35:14Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T07:29:44Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-375-5 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5031 | |
dc.description.abstract | | en |
dc.description.abstract | På ungdomsskolen kan elever velge fordypning i norsk, engelsk eller samisk som et alternativ til et nytt fremmedspråk. Skoleåret 2010/11 har elever på enkelte skoler også muligheten til å velge et praktisk fag, kalt arbeidslivsfaget. I denne rapporten kartlegges erfaringer med fordypningsfagene og arbeidslivsfaget. Første del handler om oppstartsfasen og implementeringen av arbeidslivsfaget slik dette så ut høsten 2010. Dette er den første av i alt tre planlagte evalueringer av arbeidslivsfaget. Den andre del av rapporten handler om hvilke elevgrupper som velger fordypningsfagene, og hvilke erfaringer skoleledere har med fagene. I rapporten analyseres kvantitative data fra nasjonale registre samt intervjumateriale fra 25 skoleledere. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 6/11 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.title | Valgmuligheter i ungdomsskolen | no_NB |
dc.type | Report | |
fagarkivet.author.link | https://www.oslomet.no/om/ansatt/abakk | |
fagarkivet.author.link | https://www.oslomet.no/om/ansatt/marida | |
fagarkivet.source.pagenumber | 129 | |