Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorDæhlen, Marianne
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:14Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:44Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:14Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-82-7894-375-5
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5031
dc.description.abstracten
dc.description.abstractPå ungdomsskolen kan elever velge fordypning i norsk, engelsk eller samisk som et alternativ til et nytt fremmedspråk. Skoleåret 2010/11 har elever på enkelte skoler også muligheten til å velge et praktisk fag, kalt arbeidslivsfaget. I denne rapporten kartlegges erfaringer med fordypningsfagene og arbeidslivsfaget. Første del handler om oppstartsfasen og implementeringen av arbeidslivsfaget slik dette så ut høsten 2010. Dette er den første av i alt tre planlagte evalueringer av arbeidslivsfaget. Den andre del av rapporten handler om hvilke elevgrupper som velger fordypningsfagene, og hvilke erfaringer skoleledere har med fagene. I rapporten analyseres kvantitative data fra nasjonale registre samt intervjumateriale fra 25 skoleledere.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 6/11
dc.subjectNOVA
dc.titleValgmuligheter i ungdomsskolenno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/abakk
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/marida
fagarkivet.source.pagenumber129


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel